Dissabte, 14 de juny de 2025
És notícia

La Cursa de les Dones de Cambrils està en camí d’esgotar els 950 dorsals disponibles

Avatar photo
Tot el que es recapti amb l’activitat esportiva es destinarà Pediatric Cancer Center de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona
cursa-dones-cambrils

La sisena edició Cursa de les Dones de Cambrils encetarà l’intens calendari de competicions esportives programades per aquest mes de juny. L’esdeveniment, que es portarà a terme el diumenge 8 de juny, ja ha superat el nombre d’inscripcions de l’any passat, amb la previsió d’arribar als 950 dorsals disponibles.

L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein; la regidora d’Esports, Gemma Balanyà, i el director tècnic de Naturetime Events, Joan Carbonell, han presentat explicat avui els detalls d’aquesta cursa reivindicativa i solidària, que enguany recaptarà fons per la campanya #PelsValents a favor del Pediatric Cancer Center de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona i la recerca del càncer infantil.

L’alcalde de Cambrils ha explicat que la Cursa de les Dones “uneix esport, salut, igualtat i solidaritat, en un espai meravellós com és el port de Cambrils” i ha destacat la quantitat d’esdeveniments esportius importants que tindran lloc a Cambrils durant el mes de juny, sumant-se a l’activitat esportiva ordinària dels clubs.

La regidora d’Esports ha afirmat que la Cursa de les Dones és una festa esportiva i social, de reconeixement i reivindicació, emmarcada dins de les Jornades per la Salut de les Dones, i ha recordat que està oberta a tothom que hi vulgui participar. Les inscripcions es poden fer fins el 4 de juny al web http://www.cursadonescambrils.com.

Finalment, el director tècnic ha explicat algunes novetats d’aquesta edició, com una ludoteca al Parc del Pescador per deixar els nens i nenes durant la cursa, els canvis del circuit per les obres d’enderroc del pont de la via, i el lliurament dels dorsals al mateix Parc del Pescador.

La festa lila, com a símbol de la lluita contra la violència de gènere, començarà a les 9h amb una sessió de zumba per escalfar motors, seguida de la lectura del manifest. A les 9:30 es donarà el tret de sortida de la cursa de 5 quilòmetres, amb un circuit molt més integrat a la població, que es podrà fer corrents o bé caminant. El punt de sortida serà el passeig de les Palmeres en direcció Salou fins a la rotonda del Nàutic, el varador Port Cambrils i la Rambla Jaume I, per tornar al punt d’inici i fer un segon tomb. En finalitzar, s’iniciaran les curses infantils.

Aquest mes de juny es portaran a terme un total de 16 esdeveniments esportius a Cambrils, entre els quals destaquen la Triatló, el Campionat de Catalunya de Vòlei Platja, el torneig d’Handbol Platja, el Torneig d’hoquei Base Cambrils i diversos tornejos que ompliran les instal·lacions esportives, les platges i els carrers d’esportistes, reforçant un cop més el potencial del turisme esportiu.

Com en les últimes dues edicions, a la cursa de Cambrils no només hi podran participar les dones sinó que s’obre també als homes amb l’objectiu de donar més visibilitat a l’esdeveniment, tot i que només les dones optaran a guanyar premis. A banda de la classificació individual, hi haurà premis per equips, l’entitat amb més finishers o la persona més jove i la més gran, entre altres. En la categoria infantil, hi haurà dues distàncies (400 i 800 metres) i trofeus per grups d’edat.

D’altra banda, el passat diumenge 25 de maig es van realitzar dues sessions d’entrenament amb la instructora Pat Perpinyà. Els entrenaments, per a iniciades i no iniciades, van consistir en uns exercicis per prendre consciència dels peus per donar-li la importància que tenen a l’hora de córrer, uns altres exercicis per a tot el cos de força i mobilitat i una sortida conjunta a córrer al costat del mar, a un ritme còmode per gaudir i compartir.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

15a edició de Reus Viu el Vi: dates, novetats i programa

Notícia següent

El XV Aplec de Sardanes “Vila del Morell” reuneix prop de 300 persones

Notícies relacionades