Fa un any, les veïnes i els veïns de Cambrils es van veure sorpresos en veure com l’estació era enderrocada sense cap mena de projecte previst.
Un any després, l’actual equip de govern no ha pogut tirar endavant cap proposta per aquest solar, que actualment es troba abandonat i ple de brutícia. I no només això, sinó que es va arribar a un acord amb ADIF signat per decret d’alcaldia i sense fer-se públic a la ciutadania. Potser perquè es va signar de manera, una vegada més, precipitada. I és que en l’actualitat la cessió dels terrenys no suposa cap cost per Cambrils, però això només s’ha signat per quatre anys, cosa que pot provocar que d’aquí a quatre anys toqui pagar més d’un milió d’euros per aquests terrenys.
Davant una oportunitat tan explícita d’aportar un nou espai a la ciutat, el govern va preferir les presses a una planificació coherent. Si en lloc de tirar l’edifici de l’estació a terra, s’hagués vetllat per mantenir-lo i cuidar-lo, avui en dia Cambrils podria tenir un espai d’ús social i cultural pel barri.
Les cambrilenques i els cambrilencs mereixen un govern que vetlli pels seus interessos i necessitats, i que no deixi perdre oportunitats de millora per a la ciutat.