Comencen obres al polígon Agro-Reus per asfaltar els vials i construir carrils bici

Avatar photo
L’actuació es localitza al carrer de Recasens i Mercadé i compta amb un pressupost de 205.700 euros.

L’Ajuntament de Reus ha iniciat les obres de construcció del carril bici al carrer de Recasens i Mercadé i dels treballs d’asfaltat a diversos carrers del polígon Agro-Reus. Els treballs són fruit de l’escolta activa i de les trobades que diverses regidories de l’Ajuntament de Reus han portat a terme amb representats de l’Associació Empresarial dels Polígons Industrials de Reus (APIR) i d’empreses radicades als polígons, en el sí de les taules estratègiques per a la millora i la innovació dels polígons d’activitat econòmica.

Asfaltat de vials al polígon Agro-Reus

El contracte per fer els treballs d’asfaltat s’ha adjudicat a l’empresa Asfaltecno Obras y Servicios SA amb un pressupost de 205.700 euros.

Els vials que s’asfaltaran són:

  • Carrer Recasens i Mercadé, tram fins al carrer Ignasi Iglésies
  • Carrer Recasens i Mercadé, rotonda amb Ignasi Iglesies
  • Carrer Recasens i Mercadé, tram fins al carrer de Víctor Català
  • Carrer Ignasi Iglésies.

L’obra suposa la primera actuació prevista al pla de millora de l’asfaltat dels polígons industrials de la ciutat, i complementa els treballs d’asfaltat de vials de la resta de la ciutat previstos en els plans directors de manteniment de la via pública.

El contracte s’emmarca en el desplegament dels plans directors de manteniment de la via pública, inclosos en el Pla d’Inversions 2024, que contemplen actuacions en diferents punts de la ciutat per un import de 2,1 milions d’euros en voreres, passos de vianants, jocs infantils, jardineria, enllumenat i asfaltat.

Carril bici del carrer de Recasens i Mercader

El contracte per a la construcció del carril bici s’ha adjudicat a l’empresa Tecnologia de Firmes SA amb un pressupost de 313.244,80 euros.

El nou carril connectarà amb la xarxa ciclable de la ciutat a través del carril ja construït a l’avinguda de Falset.

El carrer Recasens i Mercadé té una secció de 2 carrils de circulació, 1 carril d’aparcament i voreres en ambdós sentits de la via, en tota la seva longitud. El projecte contempla mantenir en ambdós costats només un dels carrils de circulació reduint la seva amplada; mantenir i ampliar la zona d’estacionament, excepte en el tram comprés entre el carrer Ignasi Iglesias i el carrer Santiago Rusiñol /Nelson Mandela on es manté la configuració d’estacionament; i mantenir les voreres existents.

La configuració en els quatre trans diferenciat en que es divideix el projecte és la següent:

Tram entre el ramal d’entrada i sortida carretera T-11 i amb carrer d’Ignasi Iglesias / Camí del Roquís.

  • El carrer té una calçada de 19,80m d’amplada aproximadament. L’eix de separació dels dos sentits de la via queda desplaçat respecte la posició actual. Per la banda del costat est, el carrer disposarà d’un carril bici de 1,5m, dos de circulació de 3 m d’amplada per sentit; 1 carril d’aparcament en cordó de 2,5m d’amplada i s’implantarà un altre carril bici a la calçada de 1,5 m d’amplada.

Tram entre el carrer d’Ignasi Iglesias / Camí del Roquís i el carrer de Victor Català.

  • En aquest tram el carrer té una calçada de 19,80m d’amplada aproximadament. L’eix de separació dels dos sentits de la via queda desplaçat respecte la posició actual. Per la banda del costat oest, el carrer disposarà d’un carril de circulació de 3m d’amplada per sentit; 1 carril d’aparcament en semi-bateria de 4,5m d’amplada a un costat, en cordó de 2,5m a l’altre i s’implantarà el carril bici bidireccional a la calçada de 3m d’amplada.

Tram entre el carrer de Victor Català i el carrer de Santiago Rusiñol / Nelson Mandela.

  • En aquest tram el carrer té una amplada inferior de la resta amb 17,5m. L’eix de separació dels dos sentits de la via queda desplaçat respecte la posició actual. Es mantenen només un carril de circulació per sentit amb estacionament amb cordó a banda i banda i carril bici bidireccional al costat est del carrer. A la vorera es plantaran nous arbres en la primera part d’aquest tram, de la mateixa tipologia d’arbrat existent.

Tram entre el carrer de Santiago Rusiñol / Nelson Mandela i l’avinguda de Falset.

  • En aquest tram el carrer té una amplada com la dels trams 1 i 2 amb 19,80m. L’eix de separació dels dos sentits de la via queda desplaçat respecte la posició actual. El carrer disposarà d’un carril de circulació de 3 m d’amplada per sentit; 1 carril d’aparcament en semi-bateria de 5m d’amplada a un costat, en cordó de 2,5m a l’altre i s’implantarà el carril bici bidireccional a la calçada de 3m d’amplada.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Cau el suport a la independència fins a nivells pre-procés

Notícia següent
ajuntament-constanti

L’Ajuntament de Constantí aprova definitivament la Relació de Llocs de Treball

Notícies relacionades