Comença l’obra del carril bici per resoldre la connexió nord-sud de Reus

temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

L’Ajuntament de Reus ha iniciat aquesta setmana les obres de construcció del carril bici que enllaçarà l’estació de trens del passeig Mata amb l’estació de busos, el campus de la URV, l’Hospital i la futura estació de trens de Bellissens. El tram ha de completar i resoldre la connexió nord-sud, amb voluntat intermodal.

La connexió es farà amb dos eixos: un a través dels passejos i l’avinguda de la Salle; i l’altre a través del carrer Ample, el tomb de ravals, l’avinguda del Carrilet i el carrer de Rocamora. Es preveu tant la construcció de trams nous com actuacions menors per millorar la seguretat i garantir la continuïtat de trams ja existents.

 

L’àmbit del projecte inclou dues tipologies d’actuacions:

  • La revisió dels carrils bicicleta compartits en calçada situats a: passeig de Prim, carrer de Misericòrdia, avinguda Carrilet, raval de Martí Folguera, raval de Jesús, Carrer de Sant Joan, Carrer dels Recs, Plaça de la Llibertat, avinguda Pintor Tapiró, Carrer de Castellvell, Passeig de Mata, Passeig de Sunyer.
  • La implementació dels nous carrils bicicleta segregats ens calçada a: plaça de la Pastoreta, avinguda de la Salle, plaça d’Europa, avinguda de Sant Bernat Calbó, avinguda del President Macià, carrer Escultor Rocamora, carrer Jaume Vidal i Alcover, carrer de Montserrat Roig, carrer de Bernat Desclot, avinguda de Bellissens.

Entre els treballs previstos en el projecte hi ha l’enderroc i moviments de terra, la pavimentació i adequació de guals, l’ampliació o rehabilitació de voreres, l’habilitació de marques viàries, l’habilitació de la senyalització vertical i l’abalisament.

El projecte defineix la senyalització, abalisament i reducció de la velocitat necessaris amb criteris de visibilitat, llegibilitat i comprensibilitat, amb elements tant verticals com horitzontals, que a més d’afavorir la seguretat de la mobilitat sostenible, també l’ha de promocionar.

El contracte per a l’execució d’aquest tram s’ha adjudicat a l’empresa Transmaber SL, amb un pressupost de 184.136,87 euros (IVA inclós).

Aquest projecte és finançat per la Unió Europea amb Fons Next Generation EU, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’Estat Espanyol, i d’acord amb la convocatòria del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.