L’alcalde de Cambrils, Alfredo Clúa, ha anunciat aquest matí en una reunió urgent amb els treballadors municipals que assumirà personalment les competències de l’àrea de Recursos Humans, fins ara en mans de la regidora Gemma Balanyà. Aquesta mesura s’ha pres en resposta als greus problemes laborals derivats del retard en el pagament dels increments salarials i de la nòmina de desembre, que estaven previstos per a avui, 20 de desembre.
La decisió de l’alcalde ha estat motivada per la impossibilitat d’efectuar aquests pagaments en la data establerta, fet que ha causat un augment de les tensions laborals dins del consistori. En el decurs de la reunió, Clúa ha explicat que la situació ha estat agreujada per diverses dificultats tècniques i organitzatives que han sorgit en els últims mesos. A pesar de les comunicacions prèvies a principis de desembre, en què s’informava la plantilla que els increments salarials del 0,5% i el 2% serien aplicats en la nòmina de desembre, diversos obstacles han impedit que aquest objectiu es materialitzés.
Segons ha detallat l’alcalde, la causa principal del retard es troba en les dificultats tècniques per traslladar els increments al sistema de nòmines de l’Ajuntament, ja que el programari utilitzat està obsolet. A això cal afegir-hi altres problemes imprevistos que, malgrat els esforços per solucionar-los, no han permès completar els tràmits a temps. Clúa ha estat clar en assenyalar que aquest retard no es deu a una falta de liquiditat del consistori, sinó a les dificultats tècniques i administratives que s’han anat presentant.
En la seva intervenció, l’alcalde ha expressat la seva determinació per resoldre la situació i ha assegurat als treballadors que, malgrat les dificultats, es farà tot el possible perquè els pagaments pendents, incloent-hi la nòmina de desembre i la paga doble, es realitzin abans del 31 de desembre. Per tal de gestionar més directament aquesta crisi, Clúa ha decidit assumir en primera persona la responsabilitat de l’àrea de Recursos Humans, una decisió que es farà efectiva a partir de dilluns vinent, 23 de desembre.
A la reunió també hi eren presents els membres de l’equip de govern, que han donat suport a la decisió de l’alcalde i han reiterat el compromís de l’Ajuntament per resoldre els problemes laborals de manera eficient i en el menor temps possible.
Aquest canvi de gestió ha estat rebut amb certa preocupació pel personal municipal, que ja fa setmanes que manifesta el seu malestar per la situació. Tot i això, l’alcalde ha apel·lat a la comprensió i paciència dels treballadors, tot destacant que l’objectiu és restablir la normalitat administrativa i garantir els drets laborals del personal del consistori de manera ràpida i efectiva.