El Departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Cambrils ha posat en marxa aquesta tardor una campanya comercial per augmentar la competitivitat del sector i afavorir les compres al comerç de Cambrils. Les quatre accions previstes per complir els dos objectius es portaran a terme aquesta tardor, sota el lema CxCxCx Compra al Comerç de Cambrils.
Donant resposta als objectius del Pla d’Acció Municipal (PAM), els resultats d’aquestes accions també serviran per detectar en quin nivell competitiu es troba el comerç i els serveis del municipi i poder elaborar Pla Local de Comerç Urbà l’any 2025, realista i aplicable.
La regidora de Promoció Econòmica, Neus Cárdenas, s’ha mostrat satisfeta del finançament rebut a través del fons Next Generation, que “permetrà oferir formació ajustada a les necessitats del comerç i del sector de la restauració”. La regidora ha afirmat que l’Ajuntament vol estar al costat del comerç i ha avançat que enguany la campanya comercial de Nadal estarà enfocada a posar en valor el comerç local, de proximitat, amb accions orientades retenir les compres a Cambrils. “Hem d’aconseguir que la campanya “Estimo Cambrils, compro Cambrils” sigui una realitat”, ha afirmat Cárdenas.
Digitalització de botigues i restaurants
Amb l’objectiu de reforçar la professionalitat i qualitat del sector comercials i de serveis del municipi, s’han previst l’elaboració d’una diagnosi per conèixer el grau de digitalització dels establiments de cambrils i sessions formatives de digitalització per comerços i restaurants.
La diagnosi s’iniciarà aquesta setmana amb enquestes presencials als comerciants, a través de l’encàrrec fet a la consultoria Focalizza. Amb les dades obtingudes, la consultoria realitzarà una radiografia del nivell de posicionament en què es troba el sector comercial local i proposarà un llistat d’accions per situar-se de manera competitiva en l’entorn i en els hàbits actuals dels consumidors.
També des d’aquest dilluns s’estan repartint a comerços i restaurants els díptics informatius de les sessions formatives de digitalització que començaran el proper 21 d’octubre. Durant quatre setmanes, la consultora Premium Marketing impartirà 5 mòduls sobre gestió empresarial en un context digital, millora de la presència digital, creació de continguts digitals, comunicació i màrqueting on-line, i comercialització i venda on-line.
Aquestes sessions són gratuïtes i es durant a terme presencialment a la Torre del Llimó del 21 d’octubre fins el 21 de novembre, en horari de 15 a 16.30h pels comerços i de 17.30 a 20.30h pels restaurants. Les persones interessades s’hi poden inscriure enviant un correu a [email protected] i omplint aquest formulari.
L’objectiu d’aquestes sessions és capacitar el sector hostaler i comercial amb eines tecnològiques per millorar la visibilitat dels petits comerços i augmentar les vendes, millorar l’experiència del client, optimitzar la gestió de l’inventari, i adaptar-se als canvis del mercat.
Fidelització de la clientela
Per que fa al segon objectiu, que consisteix en augmentar la fidelització de la clientela del municipi, l’Ajuntament aposta per seguir promocionant la marca “Estimo a Cambrils, compro a Cambrils“. Per una banda, s’han confeccionat 2.500 tote bags reutilitzables de cotó orgànic i de comerç just, que els comerços aniran distribuint durant la campanya comercial de Nadal, promocionant el valor de la sostenibilitat.
Per altra banda, a meitats de novembre s’iniciarà la campanya comercial de Nadal, protagonitzada enguany pel botiguer i botiguera dels diferents barris comercials del municipi. A través de concursos, sortejos i moltes sorpreses, es vol aconseguir retenir la despesa dels consumidors als comerços locals.