Cambrils potencia la capacitat gastronòmica amb nous formats i activitats

Les campanyes s’allarguen donant pas als mesos dedicats a diferents productes gastronòmics i s’incorpora una nova proposta al voltant de la tonyina

temps lectura-Temps de lectura: 4 minuts

Cambrils ha presentat avui un potent pla d’actuacions pel 2023 per reforçar la marca “Cambrils, capital gastronòmica de la Costa Daurada” amb un canvi de format de les campanyes, noves activitats promocionals i la incorporació de la tonyina com a protagonista del mes d’octubre. La nova estratègia, consensuada amb tots els sectors implicats, inclou sis campanyes gastronòmiques de 30 dies de durada (a excepció del Festival del Vi),  la recuperació de la Taula Sectorial de Gastronomia i la participació del municipi en esdeveniments internacionals de primer nivell de la mà de Saborea.

L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein; la regidora de Turisme, Yolanda Burgos, i el regidor de Promoció Econòmica, Juan Carlos Romera, han explicat aquest matí totes les novetats que es portaran a terme el 2023, acompanyats del president de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils, Xavier Martí, i el president de la Cooperativa Agrícola, Pau Serra. 

L’alcalde ha destacat el lideratge natural que ha tingut Cambrils al llarg dels anys, ha recordat el seu paper pioner amb l’organització de les primeres jornades gastronòmiques -que han servit de referent a altres municipis-, i ha afirmat que ha arribat el moment de fer un canvi de rumb per seguir al capdavant. En aquesta línia, l’alcalde ha declarat que el pla 2023 obre una nova era de la gastronomia cambrilenca, mantenint la tradició però amb la incorporació de novetats importants.

El regidor de Promoció Econòmica, Juan Carlos Romera, ha destacat l’aposta per aquest sector clau de l’economia de Cambrils i ha detallat les principals novetats, fruit de diverses reunions de treball amb el sector, que es fonamenten en tres eixos principals: la reestructuració de les campanyes gastronòmiques, la potenciació de la comunicació i la incorporació de noves propostes.

La regidora de Turisme, Yolanda Burgos, ha recordat que la gastronomia és una de les principals motivacions del viatge a Cambrils. “Si parlem de turisme a Cambrils és obligat parlar de gastronomia com a element identificador i que aporta valor i diferenciació a la destinació”, ha afirmat la regidora. Burgos també ha repassat el calendari d’esdeveniments internacionals pel 2023 i explicat el nou impuls que es vol donar al treball i la presa de decisions compartida amb la recuperació de la Taula Sectorial  de Gastronomia.

El president de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils, Xavier Martí, ha assegurat que calia un canvi per fer un pas endavant i seguir il·lusionant. A més, el restaurador cambrilenc ha constatat que s’estan obrint nous restaurants i ha posat de manifest el nivell dels establiments i especialment d’una nova fornada de cuiners que estan aconseguint reconeixements. “No només Cambrils aposta per la gastronomia sinó que la gastronomia aposta fermament per Cambrils”, ha conclòs.

Finalment, el president de la Cooperativa Agrícola ha destacat la qualitat de l’oli d’oliva verge extra Mestral i la importància que té aquest producte en la cuina; ha afirmat que si tots els sectors treballen junts només hi pot haver resultats excel·lents i ha avançat que la cooperativa contribuirà en la divulgació de les jornades amb la participació de la seva ambaixadora, Carme Ruscalleda.

Campanyes de 30 dies, un nou producte estrella i més opcions de participació 

El 2023 Cambrils oferirà sis campanyes gastronòmiques d’un mes de durada (excepte el Festival del Vi que serà de cinc dies) i cadascuna tindrà una nova programació d’activitats en paral·lel organitzada des del Departament de Promoció Econòmica i el Patronat de Turisme.

D’aquesta manera, Cambrils deixa enrere les jornades gastronòmiques de 15 dies i dona pas a campanyes de 30 dies, potenciant les activitats relacionades, amb l’objectiu de reforçar l’impacte de les accions i vetllar per un major retorn econòmic global.

El mes de la galera (al febrer) serà de nou la primera proposta de l’any amb la participació de la Confraria de Pescadors amb un programa que es presentarà a inicis del 2023. També hi hauran mesos dedicats a la carxofa, al romesco, al vi, a l’oli nou i, com a novetat, a la tonyina.

Una altra novetat és que s’amplien les opcions de participació dels restaurants i a partir del 2023 podran oferir menús com fins ara però també plats especialment elaborats amb motiu de cada campanya.

  • El mes de la galera, Febrer
  • El mes de la carxofa, Març
  • El mes del Romesco, Maig
  • El Festival del Vi i la Gastronomia, Octubre (amb presència de les set DO de la província)
  • El mes de la tonyina, de mig octubre a mig novembre
  • El mes de l’Oli Nou, de mig octubre a mig novembre

El treball conjunt  

El Pla d’actuacions del 2023 també preveu la recuperació de la Taula Sectorial de Gastronomia amb les aliances de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils, la Confraria de Pescadors, la Cooperativa Agrícola i l’Escola d’Hostaleria de Cambrils.

A més dels representants empresarials, l’Ajuntament seguirà treballant conjuntament amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, l’Agència Catalana de Turisme, el Club de Producte Saborea España, i de l’Associació de Destinacions Gastronòmiques (que ha aconseguit una subvenció dels fons Next Generation pel programa “Experiencias Turismo España”.

Accions internacionals  

El calendari d’accions internacionals pel 2023, principalment vinculades a Saborea, inclou la fira professional de gastronomia Madrid Fusión, el Dia Mundial de la Tapa, la fira Taste of Dublin d’Irlanda adreçada a públic final i a mitjans de comunicació, la promoció en format workshop per agents de viatges a Alemanya, una presentació a París, i la promoció internacional amb Turespaña 2023 amb presència de Cambrils en les campanyes digitals liderades per les Oficines Espanyoles de Turisme de França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia i Bèlgica.