El dilluns 3 de juliol les nou barques d’arrossegament que queden al Port de Cambrils tornen a la seva activitat després del període de veda que ha durat des del 15 d’abril i fins a l’1 de juliol. Una pausa que té com a objectiu el creixement del peix i la regeneració del fons marí.
Després d’aquesta aturada biològica la Confraria de Pescadors de Cambrils vol obrir les portes perquè es pugui conèixer la realitat del sector de la pesca a casa nostra i la seva problemàtica.
Des dels dies abans, amb el parèntesi de Sant Pere, la nostra Festa Major, les embarcacions ja es van preparant per a la represa de la seva activitat després d’haver posat a punt tot l’equipament. I el dilluns dia 3 de juliol serà el moment de tornar a la mar.
Aquest dia, a dos quarts de 7 del matí, les barques cambrilenques de l’arrastre, faran la sortida a l’antiga, en formació, una imatge de postal que era tradicional anys enrere a les matinades i que aplegava molta gent per contemplar aquesta bonica imatge.
Recordar també que, aproximadament cap a les 08 h, també tornen a port els 3 llums amb les captures de peix blau de la jornada. L’altre moment culminant de la jornada serà el retorn de les barques a port, entre les 4 i les 5 de la tarda i la posterior subhasta del peix que es realitza a la Llotja. Serà l’oportunitat de comprovar com ha anat la pesquera, què s’han trobat després de dos mesos i mig de l’aturada biològica, i comentar les perspectives de la temporada de pesca i per conèixer les opinions sobre el món pesquer, tant cambrilenc com de la resta del país.