Pilar Puig s’incorpora a la direcció de l’Institut Municipal Reus Cultura

La nova directora s'incorpora a l'estrucutura municipal després d'haver superat el procés públic de contractació realitzat durant els darrers mesos

Pilar Puig Sabanés s’ha incorporat aquest dilluns, 6 de novembre, a les funcions de directora-gerent de l’Institut Municipal Reus Cultura, després que el ple l’Ajuntament aprovés el passat dilluns 30 d’octubre la seva designació com responsable d’aquest institut.

Puig s’incorpora a l’estructura municipal després de superar el procés públic de contractació realitzat durant els darrers mesos. Ha tingut experiència en l’àmbit de la gestió cultural privada i en la gestió de diferents entitats i organ_itzacions no governamentals. És Màster en Gestió del Patrimoni Cultural per la Universitat de Barcelona i Diploma de Postgrau en Direcció Estratègica de Museus i Espais Patrimonials per la Universitat de Girona. Ha impartit curosos al programa “Study Abroad” de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.

La contractació de la directora-gerent completa la transformació dels organismes autònoms municipals vinculats a l’àrea de Cultura de l’Ajuntament, amb la fusió de l’Institut Municipal d’Acció Cultural i l’Institut Municipal de Museus de Reus en un únic òrgan, l’Institut Municipal Reus Cultura.

Aquesta reestructuració, aprovada pel ple de l’Ajuntament el passat mes de desembre, va suposar la unificació de la direcció estratègica, la racionalització dels recursos, la modernització de l’estructura de gestió, la polivalència dels equips de treball i la millora de l’eficiència pressupostària.

Sota la direcció estratègica creada amb el nou organisme, s’ha definit una coordinació de l’àmbit de Festes i Festivals, i una coordinació de l’àmbit de Museus i una coordinació de l’àmbit administratiu.

El redisseny de l’àrea de Cultura no ha afectat les actuals estructures de la regidoria de Cultura, la xarxa de Biblioteques Municipals, el Consorci del Teatre Bartrina i el Consorci del Teatre Fortuny.

L’àmbit de la cultura i el de la promoció de ciutat són dos dels eixos de treball estratègics del govern municipal. En el cas de l’àmbit de promoció l’Ajuntament va reordenar-ne les tasques amb la creació de l’Agència de Promoció en un procés amb objectius i característiques semblants.