Dilluns, 5 de maig de 2025
És notícia

Valls projecta 62 nous habitatges al Centre Històric

Avatar photo
valls

L’Ajuntament de Valls presentarà tres solars a la primera convocatòria que ha obert la Generalitat per a la reserva pública de solars amb l’objectiu de construir-hi habitatge protegit. A més, ja plantegen tenir llestos dos nous àmbits per la convocatòria del pròxim any. En total, es podrien fer 62 nous habitatges, tots situats al Centre Històric de la capital de l’Alt Camp.

Pel que fa als tres àmbits que presenten enguany, el primer seria al carrer Pouet (números 3, 5 i 7), sumant sis nous habitatges. El segon estaria situat a la cantonada dels carrers Santa Marina i Sant Francesc, amb una capacitat de vuit pisos. I, finalment, el tercer seria la promoció en l’àmbit de Sant Antoni i Santa Úrsula, que oferiria 27 habitatges i que ja està conveniada amb Incasòl. De fet, al local se situaria el centre cívic.

Els 21 habitatges restants vindrien de dues promocions que es presentarien a la convocatòria de 2026, ja que l’Ajuntament encara es troba en procés d’obtenir-ne la propietat. Serien el solar entre els carrers Sant Antoni i Santa Margarida, amb vuit habitatges, i el pany nord de la plaça de l’Oli, que n’acolliria 13.

En la presentació de la iniciativa, l’alcaldessa Dolors Farré ha remarcat que l’habitatge i el Centre Històric són una “prioritat” del seu govern. “Per fer un Centre Històric viu, hem de fer que la gent hi visqui i hem d’apostar per l’habitatge”. Farré recorda les diverses iniciatives que ja tenen en marxa per recuperar el centre històric i l’augment del 114% en la regidoria d’habitatge en els últims cinc anys.

Cap solar buit

Aquestes actuacions estan emmarcades en el projecte de la Generalitat anomenat Pla 50.000, una iniciativa estratègica que preveu la construcció de 50.000 nous habitatges públics fins a l’any 2030. Aquest programa representa una inversió anual de 1.100 milions d’euros i té com a objectiu ampliar el parc públic d’habitatge, garantir l’accés a una llar digna per a tots els ciutadans i fomentar un model residencial sostenible i equitatiu.

Amb aquest Pla, la Generalitat vol incrementar l’oferta d’habitatge assequible i de lloguer protegit. L’estratègia inclou la construcció de nous edificis i la mobilització de sòl públic, així com la col·laboració amb ajuntaments i entitats per assegurar una distribució equilibrada dels habitatges arreu del territori català. 

Aquest projecte permetrà garantir l’accés a l’habitatge a col·lectius amb més dificultats, com joves, famílies amb rendes baixes i persones en situació de vulnerabilitat. De fet, es preveu que un mínim del 25% de tots els habitatges vagin als joves i màxim del 10% a famílies vulnerables

La reserva pública de solars és el mecanisme per impulsar que en els solars públics disponibles s’hi construeixin habitatges assequibles de lloguer amb un finançament de les promocions fins al 100%, garantint la protecció de l’ús i la titularitat del sòl. Es facilita l’accés a un finançament amb condicions avantatjoses, ja que els promotors privats poden accedir a línies de crèdit de l’Institut Català de Finances amb condicions preferents i amb la garantia d’un dret de superfície de 75 anys.

Així mateix, la Generalitat garanteix una subvenció mensual per cobrir la diferència que hi ha entre el preu del mercat i el lloguer protegit de manera que s’assegura un retorn atractiu de la inversió. Segons la consellera d’Habitatge, Sílvia Paneque, “la voluntat del Govern és que no quedi cap solar a Catalunya per construir per manca de finançament”.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Les grans ciutats europees s’uneixen per fer front a la crisi de l’habitatge: Barcelona lidera aposta per la iniciativa ‘Mayors for Housing’

Notícies relacionades