Valls promou una nova edició del cicle de tallers «la diabetis, una malaltia que pots controlar» que comptarà amb un total de sis sessions, tots els dilluns entre el 24 de febrer i el 31 de març. La bona acollida aconseguida en els anys anteriors ha consolidat una iniciativa impulsada per la Regidoria d’Acció Social i Comunitària, el Pla Local d’Acció Comunitària Inclusiva de Valls (PLACI), el Patronat Municipal d’Esports, el Col·legi de Farmacèutics de Tarragona, l’Institut Català de la Salut / Atenció Primària Valls Urbà, el Pius Hospital i l’Institut Pere Mata.
Les sis sessions tenen com a objectiu millorar la salut i la qualitat de vida de les persones que pateixen diabetis donant eines per fomentar estils de vida saludables i prevenir problemes de salut relacionats. L’educació constitueix la base fonamental del maneig de la diabetis i, per això, es comptarà amb diverses sessions pràctiques i participatives sobre aspectes com l’alimentació, el control de la diabetis, la medicació, la prevenció de les conseqüències, l’activitat física i la gestió emocional.
Tots els tallers del cicle se celebren els dilluns a la sala d’Actes de Vallsgenera, de 16h a 18h. El primer taller serà el dilluns 24 de febrer amb el títol «Conèixer la diabetis per millorar el control». El cicle continuarà amb els tallers «Menjar bé per estar millor» (3 de març), «Conèixer el que mengem» (10 de març), «Activitat física i diabetis» (17 de març), «Prevenim les conseqüències de la diabetis» (24 de març) i, per acabar, «Com em gestiono emocionalment amb la diabetis» (31 de març).
El projecte s’impulsa, any rere any, com a iniciativa municipal fruit del treball en xarxa dels diferents agents de la ciutat que formen part del grup de treball de Salut Comunitària, tenint en compte el gran nombre de persones que pateixen diabetis. Aquest cicle de tallers està alineat amb l’objectiu general de la regidoria de treballar la salut comunitària des del punt de vista de la prevenció, per millorar la salut col·lectiva de la ciutadania a llarg termini i com una aposta prioritària.
Les inscripcions a aquests tallers es poden realitzar al CAP Valls Urbà (carrer Vallvera, 8), al Pius Hospital (plaça de Sant Francesc, 1) o bé trucant al telèfon 977 63 60 24.