Dimecres, 25 de juny de 2025
És notícia

L’Estiu Actiu Jove de Valls reuneix més d’una vintena de propostes

Avatar photo
Les inscripcions s’obren a partir d’aquest dimecres 11 de juny a l’Espai Jove i també en línia
El servei municipal de joventut VallsJove ho té tot a punt per obrir la tercera edició de l’Estiu Actiu Jove, amb un programa d’activitats que inclou més d’una vintena de propostes entre el 30 de juny i el 18 de juliol. La Regidoria de Joventut i Acció Cívica ofereix amb aquest cicle una programació de lleure alternatiu i accessible, amb totes les activitats gratuïtes per a joves d’entre 13 i 29 anys.
L’Estiu Actiu Jove 2025 inclou propostes d’art i creativitat –com el Campus Artístic i el Campus Crea i Dissenya–, de cuina i gastronomia, música i so –amb el CampuSOund i un curs d’iniciació a la guitarra–, noves tecnologies amb el Campus de Videojocs, i, com a novetat, les activitats de tarda i nit de l’Activem-nos. Es tracta d’una programació oberta a tots els i les joves que, més enllà d’oferir activitats formatives, de lleure, oci o artístiques, pretén generar un espai de trobada i participació a l’equipament juvenil. A més, moltes de les propostes seran dinamitzades per joves de Valls.
La majoria de les activitats es plantegen en format de «campus» (al llarg d’una setmana), tot i que també s’hi inclouen d’altres de puntuals d’un sol dia. Entre les propostes d’enguany trobem el Campus Artístic, amb un tastet de diferents disciplines; el Campus Crea i Dissenya, on els i les participants podran elaborar complements mitjançant la costura i la serigrafia; el Campus d’Art Urbà, amb la creació d’un mural amb esprai sobre paret; el Campus de Videojocs, on els i les joves hauran de programar videojocs i que culminarà amb una jornada oberta; el CampuSOund, que formarà els participants en sonorització i enregistrament en estudi i que tindrà lloc a La Nau Centre d’Art; i també s’ha previst un curs d’iniciació a la guitarra.
La programació també inclourà quatre tallers de cuina —d’elaboració de pizza casolana, pa d’hamburguesa, magdalenes i pastís de formatge— per potenciar la diversió i una alimentació saludable entre el jovent. Aquests tallers estan dissenyats per desenvolupar la creativitat a la cuina.
Una de les novetats d’aquest any serà el cicle Activem-nos, amb propostes de tarda i nit com l’Splash de Nit (piscina nocturna) i una pista americana al camp del Vilar, en col·laboració amb el Patronat Municipal d’Esports. També es durà a terme l’Scaperoom City, un joc d’escapada per diversos espais de Valls.
Des de VallsJove es treballa per impulsar activitats destinades al públic juvenil durant l’estiu i convertir l’Espai Jove en un punt de referència. Aquest espai ofereix serveis com l’aula d’estudi, el Servei d’Atenció a les Dones, el Servei d’Atenció Integral per a persones LGTBIQ+, el programa Ocell de Foc, així com un servei de suport a l’ocupació i als estudis gràcies a la col·laboració de diferents serveis i regidories. Durant tot l’any també s’hi desenvolupen activitats i programes que acompanyen els i les joves en el seu procés d’emancipació.

Inscripcions gratuïtes

Les activitats de l’Estiu Actiu Jove són gratuïtes, però cal reserva prèvia (per qüestions d’aforament i previsió de places). El període d’inscripcions començarà el dimecres 11 de juny, presencialment a l’Espai Jove (plaça de les Escudelles, 5A), de dimarts a dijous, de 10 a 14 h i de 17 a 19 h. També es podrà fer la inscripció en línia a través del formulari disponible al perfil d’Instagram @vallsjove o al web: joves.valls.cat. Les inscripcions estaran obertes fins a dos dies abans de l’inici de cada activitat o fins que s’esgotin les places.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
El II Festival Gastronòmic de Torredembarra

El II Festival Gastronòmic de Torredembarra tanca amb gairebé 6.500 tapes servides

Notícia següent
La Biblioteca de Roquetes Mercè Lleixà fa 18 anys 10

La Biblioteca de Roquetes Mercè Lleixà fa 18 anys com a referent cultural a l’Ebre

Notícies relacionades