Valls posa en marxa més de 15 programes de formació ocupacional

Avatar photo

Prop del 60% de l’alumnat que es forma a Vallsgenera troba feina posteriorment i, en els programes de PFI, el nivell d’inserció supera el 80%

L’Institut Municipal de Desenvolupament Local Vallsgenera ha activat aquesta tardor ja el primers cursos de la nova programació de formació ocupacional 2022-2023. En total, Vallsgenera preveu l’arrencada de 15 programes, més de 6.000 hores en cursos de formació professional en els que hi podran participar fins a 268 alumnes. La formació està adreçada principalment a col·lectius amb majors dificultats a l’hora d’accedir al mercat laboral, en unes activitats ocupacionals impulsades des de Vallsgenera amb una inversió pública de 644.000 euros, amb finançament del Servei d’Ocupació de Catalunya, i que destaquen pels elevats nivells d’inserció posterior: un 60% de mitjana dels alumnes troben feina i, en alguns cursos, aquesta xifra pot arribar a superar el 80% dels participants.

Entre les activitats formatives adreçades específicament a joves destaquen els Programes de Formació i Inserció (PFI) i el FPO Dual que, en ambdós casos, combinen aprenentatge teòric i pràctic. Així, els dos cursos de PFI -auxiliars de cuina i vendes – tenen una durada de 1.000 hores cadascun, un curs acadèmic sencer, que inclou la formació però també l’aprenentatge imprescindible per poder accedir al mercat laboral. En aquest programa, es busca ampliar les opcions de trobar feina de joves d’entre 16 i 21 anys que han deixat l’educació secundària obligatòria i no segueixen cap estudi. Per això, els PFI, a més de millorar l’ocupabilitat de l’alumne, també obre les portes als participants perquè es puguin reenganxar al sistema educatiu i seguir cicles formatius.

Els plans FPO Dual, també adreçats a joves en situació d’atur i amb un nivell formatiu baix, a més d’un paquet ampli de formació teòrica i pràctica de 614 hores, ofereix un contracte d’aprenentatge remunerat d’un any en una empresa. En aquest cas, la formació està adreçada a joves de 16 a 29 anys que tenen més dificultats per accedir al mercat laboral, però a la vegada la combinació de formació i treball en una empresa ha convertit els FPO Dual en un dels programes amb major índex d’inserció. Per al nou curs, Vallsgenera ha programat, pendent de l’autorització definitiva del SOC, iniciar un FPO Dual especialitzat en fabricació mecànica.

La formació adreçada a dones és un altre dels àmbits importants que cobreix l’oferta de Vallsgenera per als propers mesos. Així, els programes ADA, finançats pels fons Next Generation de la Unió Europea, és una aposta en el procés d’adquisició i millora de competències en tecnologies digitals de les dones. Per als propers mesos, s’espera l’autorització formal per a l’inici de quatre cursos de 40 hores cadascun: programari de fulles de càlcul; formació en social media màrqueting i reputació online; creació de continguts digitals; i mòduls SD de vendes i distribució.

Certificats de professionalitat

Vallsgenera també té previst oferir cursos d’entre 200 i 400 hores per a l’obtenció de certificats de professionalitat que acrediten i homologuen el domini de competències (coneixements, habilitats i aptituds) per a desenvolupar un activitat laboral concreta. En aquest sentit, s’han programat 7 cursos per a l’obtenció del certificat oficial que homologa el SOC: socorrisme en instal·lacions aquàtiques, auxiliars de magatzem, lleure educatiu i juvenil, auxiliar d’estètica, auxiliar de perruqueria, neteja de superfícies i mobiliari d’edificis i locals, organització i gestió de magatzems i seguretat i civisme en l’entorn digital.

En aquesta temporada també està previst el desplegament del SEFED, el programa formatiu de simulació d’empreses per formar persones en matèria d’administració i gestió que Vallsgenera espera poder realitzar també enguany si el SOC ho autoritza com en anteriors edicions. En el programa SEFED es formaran administratius/ves polivalents per a pimes, amb una estratègia de formació basada en la reproducció de situacions reals de treball mitjançant la simulació com a mètode d’aprenentatge, utilitzant eines i documents com si es tractés d’una empresa real.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

S’estampa conduint sense carnet fugit de la Guàrdia Urbana de Lleida

Notícia següent

El parc de Can Solei i de Ca l’Arnús acull dues activitats de caràcter familiar

Notícies relacionades