El Penedès i l'Alt Camp poden perdre el 80% de la verema per la sequera

22 de juny de 2023 a les 12:31h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) alerta que la sequera produirà una reducció de la producció de raïm a la vinya que pot arribar al 60% de mitjana a les diferents zones de producció del país. Les comarques del Penedès i l'Alt Camp poden ser les més perjudicades, amb pèrdues que ascendeixin al 80% de la producció. En canvi, a l'Empordà i sobretot a la Terra Alta "la situació és més favorable" i els efectes de la sequera "poden ser insignificants".

La FCAC assenyala que l'estrès hídric pot fer que els ceps morin i que els viticultors "abandonin les plantacions". Les cooperatives del vi anticipen que entraran menys raïm mentre els incrementen "significativament" els costos fixos i es posa en risc la seva "viabilitat".

La FCAC crida les administracions a preveure i establir ajuts directes que contribueixin a pal·liar els efectes de la falta de producció i garantir la sostenibilitat del teixit cooperatiu.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit