Dimecres, 22 de gener de 2025
És notícia

L’Aeroclub de Reus busca traslladar-se a la Conca de Barberà

Avatar photo
Montblanc apunta com a opció per acollir l’equipament però l’ajuntament demana detalls per saber-ne les implicacions

En pocs anys, la Conca de Barberà disposarà del seu propi aeròdrom, i el Reial Aeroclub de Reus Costa Daurada està determinat a abandonar les instal·lacions que ocupa a l’aeroport de la capital del Baix Camp des del 1936, amb el desig de continuar creixent i avançant com a entitat.

L’arribada d’un nombre important d’avions de passatgers a l’estiu fa que l’Aeroclub de Reus tingui cada vegada menys hores de vol disponibles, fet que limita la seva activitat i dificulta el funcionament de l’escola de pilots.

Respecte a les necessitats de trobar una nova ubicació per l’Aeroclub, el seu president, Enric Morralla, comenta que el nou aeròdrom, que pretén comptar amb 1.600m de llargada, espai per oficines i aules per l’escola de pilots, tant d’avions com de drons, que ja té l’Aeroclub de Reus, garantirà tenir més hores de vol perquè l’escola de pilots “creixi”. Alhora, valora positivament la Conca de Barberà perquè és un dels pocs espais del Camp de Tarragona “que queda sense edificar”, una particularitat que a la costa és molt més complicada. Per la seva banda, Joan Canela, president del Consell Comarcal de la Conca de Barberà també destaca l’emplaçament “estratègic” de la comarca. “El coll de Lilla i la serralada fan de pantalla. Si mai hi hagués alguna emergència química -a Tarragona-, aquí és un punt d’operacions interessant”, afirma.

En aquestes instal·lacions hi operarien avionetes i helicòpters, i d’entrada es descarta que hi hagi vols comercials. En una fase posterior es construiria un hangar. Respecte a els terminis de posada en funcionament, l’escenari més optimista se situa a finals del 2027, si bé Morralla és conscient de les dificultats administratives i es decanta més pel 2028 o fins i tot el 2029.

Discrepàncies

Aquest dilluns es va celebrar un Consell d’Alcaldes de la Conca de Barberà on es va exposar als batlles el conveni signat entre l’ens comarcal i l’entitat. El president de l’Aeroclub de Reus ha assegurat que són les administracions públiques de la comarca “les que han de fer una proposta” d’ubicació. En canvi Canela, ha explicat que l’Aeroclub “treballa amb la intenció que l’aeròdrom es faci en terme municipal de Montblanc”. Tot i això, ha defensat que per la institució és un projecte “d’àmbit comarcal”. “No ens podem tancar a un sol municipi, sinó que si els estudis obren la possibilitat d’altres indrets, no hi ha la porta tancada” a que es pugui escollir un altre emplaçament, ha raonat.

Per la seva banda, el batlle montblanquí, Oriol Pallissó, ha indicat que a la trobada en cap moment es va posar damunt la taula quin municipi acolliria l’equipament, un fet que el va “sorprendre”. “El conveni diu que serà a Montblanc, però quan preguntes de si afecta al teu terme, diuen que potser hi ha altres opcions. Quan ho clarifiquin, l’Ajuntament serà qui ho haurà de validar”, ha afirmat. A més, ha criticat la manera de fer de l’ens supramunicipal perquè “el Consell Comarcal no pot signar un conveni que afecti un terme municipal sense que l’ajuntament en qüestió ho avali” i ha posat de manifest que el consell “no té terrenys a la comarca” per dur a terme un projecte d’aquestes característiques. Finalment, ha remarcat que per fer l’estudi de viabilitat, cal saber en quin lloc exacte es vol fer l’aeròdrom.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Departament d’Interior gestionarà els expedients disciplinaris de la Policia Local de Mataró

Notícia següent

Mercadona s’afarta de “l’hora de lligar” i pren mesures dràstiques

Notícies relacionades