Una persona morta i més de 40 afectats per una intoxicació alimentària en un bar

S'ha realitzat una inspecció al local per comprovar l'estat dels productes del local

15 de gener de 2025 a les 20:55h

Una intoxicació està sent investigada, després que 44 persones, una de les quals ha mort, s'hagin vist afectades al menjar uns montaditos en un bar.

La Delegació Territorial de Salut i Consum de la Junta d'Andalusia a Còrdoba, ha informat que s'està investigant aquest cas, després que els afectats consumissin uns montaditos de pringà en un establiment de la ciutat, tot i que fins ara, no s'ha pogut confirmar que el brot estigui directament relacionat amb els aliments en qüestió.

Segons ha informat Europapress, les autoritats sanitàries han realitzat una inspecció al local per comprovar l'estat dels productes per identificar possibles indicis que corroborin la relació entre els aliments i el brot. També s'ha demanat la col·laboració dels afectats per tal de determinar si el consum d'aquests canapès va ser la causa de la intoxicació, com se sospita.

Fins al moment, s'han confirmat 44 casos, dels quals tres van requerir atenció sanitària. Els resultats dels tests, com els coprocultius, han donat negatiu en dos casos, i el mateix ha succeït amb l'hemocultiu de la persona morta. Segons la delegació de Salut, el període d'incubació va ser de 12 hores, i la barqueta de pringà és l'únic aliment comú a tots els afectats.L'incident segueix sota investigació, mentre les autoritats de salut treballen per aclarir l'origen exacte del brot i les possibles causes de la intoxicació.
Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo
Veure biografia
El més llegit