Dilluns, 28 d'abril de 2025
És notícia

Troben a França el cadàver d’un pescador desaparegut a Espanya

Avatar photo
L’home va caure al mar el passat 25 de gener i el dispositiu de recerca no va aconseguir trobar-lo

L’1 de març les autoritats franceses van reportar la troballa d’un cos a la platja Des Casernes, a Seignosse, sud-oest de França. Encara que no s’han realitzat les proves d’ADN, la seva parella ja l’ha identificat a través de fotografies, en veure els tatuatges que porta a l’esquena. Es tracta d’Alberto Bueno, que va desaparèixer el passat 25 de gener a les costes de Llanes, a Astúries.

Bueno, de 41 anys, era veí del municipi d’Unquera i es trobava pescant el dia de la seva desaparició. Segons es reporta, l’home va caure a l’aigua des dels penya-segats de Santiuste. De fet, uns altres pescadors el van advertir demanant ajuda entre les ones, per la qual cosa van sol·licitar ràpidament ajuda a través de la línia telefònica del 112.

“El vam veure per casualitat. Demanava ajuda movent els braços, estava molt espantat i es colpejava contra les roques. Li cridàvem que es calmés, que ja havíem trucat a Emergències, i es va tranquil·litzar”, ha declarat un dels pescadors que es trobava en una zona propera al desaparegut. Ara bé, pocs minuts després, el van perdre de vista.

Tot i el gran dispositiu de recerca que es va desplegar, incloent-hi la Guàrdia Civil, els Bombers i Salvament Marítim i la Creu Roja, no es va aconseguir trobar a Bueno. Més d’un mes i una setmana després, el seu cos va aparèixer a les costes franceses, a uns 350 quilòmetres d’on va caure al mar.

Finalment, les autoritats franceses van contactar amb les espanyoles per comprovar si existia el report d’alguna persona desapareguda que coincidís amb les característiques Alberto Bueno i, seguidament, amb la seva família. No es tractaria d’un cas aïllat, ja que hi ha hagut altres troballes a França de persones desaparegudes a Astúries, Cantàbria o el País Basc.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La reunió entre ERC i comuns acaba sense avenços destacables

Notícia següent

Una sobrecàrrega en un endoll: la causa de l’incendi on han mort 3 persones

Notícies relacionades