Malgrat que s'ha difós avui, l'estrany fet va passar el 10 de setembre, quan un tren de rodalies que circulava prop de Xixón va atropellar una vaca que havia entrat a les vies. La vaca, que estava embarassada, va resultar morta a causa de l'impacte junt amb una vedella que l'acompanyava. Però per la força del mateix cop, va donar a llum una vedella que va sobreviure.
Quan els equips d'emergències van accedir al lloc de l'accident on, afortunadament, cap passatger del comboi va resultar ferit, van trobar ben a prop del punt de l'impacte el cadàver d'un home en avançat estat de descomposició.
La Guàrdia Civil es va fer càrrec d'investigar el macabre cas i, ja avançades les investigacions des del dia 10, s'ha determinat que l'home jeia mort allà des de feia uns quatre mesos i que es podria tractar d'un sense sostre que dormia en una nau abandonada propera al lloc de la troballa.
Sembla que el rodamon hauria mort per causes naturals, ja que ni en la investigació al lloc dels fets, ni en la posterior autòpsia s'ha trobat cap indici de violència (malgrat que l'estat del cos els podria haver emmascarat). Continuen les investigacions, parlant amb veïns i possibles testimonis, per aclarir les circumstàncies d'aquesta mort i desvelar la identitat del difunt.
UN MIRACLE FET VEDELLA
Per altra banda, la vedella que va néixer a conseqüència de l'impacte, és la sensació del poble de Fontaciera, on va néixer i d'on és el ramader propietari del ramat. Els veïns ja l'han batejada com a Milagros, ja que va ser un 'miracle' que naixés i sobrevisqués després de la brutal topada, malgrat que ha quedat òrfena de mare.