Torturen durant tres dies un discapacitat, li tatuen penis a la cara i ho difonen per internet: cinc mesos de presó

Els sis acusats han acceptat la condemna a cinc mesos després d'arribar a un acord amb la Fiscalia, que demanava quatre anys i mig de pena

01 de juliol de 2026 a les 10:00h

L'Audiència Provincial de Palma ha condemnat sis persones a cinc mesos de presó cadascuna per haver sotmès un home amb discapacitat a diversos actes de tortura i humiliació durant tres dies en un domicili de Manacor, explica el Diario de Mallorca.

Els condemnats han reconegut els fets després d'arribar a un acord amb la Fiscalia i l'acusació particular i hauran d'indemnitzar la víctima amb prop de 20.000 euros. Un setè investigat ha estat absolt després que es retiressin els càrrecs contra ell.

Els fets es remunten als dies 5, 6 i 7 de març de 2021, quan la víctima havia organitzat a internet un concurs sota el títol "Canvia'm el look o destrossa'l". Segons les bases, els participants havien de sotmetre'l a diferents proves pactades i, si les superaven sense excedir els límits acordats, optarien a un premi econòmic de 3.000 euros cadascun.

TATUATGES, AGRESSIONS I HUMILIACIONS

Durant els tres dies que van conviure en un habitatge de Manacor, els sis condemnats van sotmetre l'home a nombroses agressions físiques i vexacions. Li van tatuar dos penis a la cara i un sostenidor al pit i a l'esquena, li van afaitar les celles, li van immobilitzar els canells amb brides, li van segellar els llavis amb cola i li van cosir els dits dels peus.

També li van aplicar cera calenta al braç, li van llançar aigua freda i el van obligar a passejar vestit de dona per l'interior d'un supermercat, tot contra la seva voluntat.

EL VAN RETENIR QUAN VOLIA MARXAR

L'últim dia, quan la víctima va decidir abandonar l'habitatge perquè considerava que s'havien superat els límits acordats, els processats li van impedir sortir durant aproximadament mitja hora mentre li exigien que pagués el premi promès.

Quan finalment el van deixar marxar, l'home va acudir a la Policia Nacional per denunciar els fets.

LES SEQÜELES VAN SER PERMANENTS

A conseqüència de les agressions, la víctima va patir diverses lesions físiques i va haver de rebre assistència hospitalària. A més, alguns dels tatuatges no van poder ser eliminats, fet que li ha deixat seqüeles estètiques permanents. També va desenvolupar un trastorn d'estrès posttraumàtic.

Inicialment, la Fiscalia demanava quatre anys i mig de presó per a cadascun dels acusats pels delictes de lesions, detenció il·legal i contra la integritat moral. Finalment, després de l'acord de conformitat assolit durant el judici, tots sis han estat condemnats a cinc mesos de presó i al pagament de la indemnització.

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual Garsaball
Veure biografia
El més llegit