Dimecres, 11 de desembre de 2024
És notícia

Un tècnic del CECOPI va parlar amb Pradas d’enviar alertes per la dana una hora abans del que es va fer

Avatar photo
Es revela un àudio d’una conversa on avisa de la urgència a la consellera de Justícia i Interior
Salomé Pradas en la seva intervenció per À Punt

Un tècnic del Centre de Coordinació Operatiu Integrat (CECOPI) va informar les autoritats que s’havien d’enviar alertes als mòbils per la DANA, segons revela un àudio de les 19:15 hores al qual ha tingut accés la Cadena Ser. En la conversa hi ha la consellera de Justícia i Interior de la Generalitat Valenciana, Salomé Pradas, i la delegada del govern espanyol a València, Pilar Bernabé. La delegada pregunta si els missatges estan arribant a la població afectada i llavors el tècnic diu que s’ha d’enviar el missatge a través dels mòbils i dels mitjans de comunicació. En canvi, aquest dijous, Pradas ha dit que fins a les 20 hores no va saber de la possibilitat de l’enviament massiu d’alertes, poc abans de fer l’enviament.

“És important que siguem el més redundant. Immediatament d’enviar el missatge, també es parlarà amb À Punt, la televisió pública, perquè enviï el missatge. Es difondrà també a través de les emissores tradicionals i les emissores analògiques. Evidentment, quan torni la cobertura una persona que estigui en trànsit i passi per aquests municipis, immediatament rebrà el missatge perquè et pots posar en els missatges un període de cadència. Pots dir que durant una hora tothom que entri i surti de la zona el rebi, per tant, buscarem aquesta redundància. Evidentment poden donar-se situacions. Tractarem de ser el màxim de redundants per difondre el missatge”, diu el tècnic, gairebé una hora abans que s’enviessin finalment a través del sistema Es Alert.

L’àudio es fa públic després que la consellera responsable d’emergències, Salomé Pradas, manifestés aquest dijous que va ser un tècnic qui va informar les autoritats del CECOPI a les vuit del vespre de l’existència d’un sistema d’enviament massiu d’alertes als telèfons mòbils de la ciutadania, equivalent al que Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya utilitza per informar d’emergències a la població.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Un 73% dels catalans considera que l’impacte del turisme a Catalunya és positiu

Notícia següent

Torredembarra obre una consulta pública per a l’Ordenança General de Subvencions

Notícies relacionades