El Sindicat de Llogateres de Madrid assegura que el novembre hi haurà vaga general

La celebració de la vaga podria coincidir amb la campanya electoral per les generals

05 d'octubre de 2026 a les 14:02h

La portaveu del Sindicat de Llogateres de Madrid, Alicia del Río, ha anunciat que la seva organització està treballant en la convocatòria d’una vaga general que tindrà lloc durant el novembre.

En una atenció als mitjans aquest dilluns, la portaveu ha explicat que estan en converses amb les centrals sindicals i que en els pròxims dies anunciaran la data concreta.

“Aquesta lluita no esperarà cap calendari electoral, l’horitzó està marcat i és la construcció d’una vaga general pel dret a l’habitatge”, ha afirmat del Río després que el president espanyol, Pedro Sánchez, hagi anunciat que convoca eleccions el pròxim 29 de novembre.

L'HABITATGE EN ELS PROGRAMES ELECTORALS

Així, la portaveu ha instat els partits a concretar si incorporaran durant la campanya les mesures que reclama el moviment pel dret a l’habitatge i ha apuntat que aquesta qüestió “marcarà el debat electoral”.

Del Río ha dit que el Sindicat de Llogateres no pretén entrar en dinàmiques electoralistes i que el moviment per l’habitatge “continuarà pressionant” independentment de qui governi.

Així, ha celebrat que les mobilitzacions dels darrers dies hagin modificat el debat polític. “En aquests vuit dies el poble ha après que té molt més poder que qualsevol partit i qualsevol rendista”, ha insistit.

Preguntada per l’acampada a la Puerta del Sol, la portaveu ha dit que es manté i que no hi ha “cap data” fixada per la seva finalització. “Aquesta onada d’indignació és imparable i no pararem”, ha assegurat.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara