Divendres, 7 de febrer de 2025
És notícia

Illa defensa el finançament singular a Canàries: “La millor Catalunya necessita la millor Espanya”

Avatar photo
El president català i el de les Canàries coincideixen que s’ha de “renovar” el sistema amb un debat serè

El president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, ha donat inici a la seva gira per presentar el model de finançament singular a les comunitats autònomes, amb una trobada aquest matí a les Illes Canàries amb el president Fernando Clavijo. La reunió, que ha tingut una durada aproximada d’una hora, s’ha desenvolupat en un clima de “serenitat i calma”, malgrat les diferències d’opinió que han reconegut ambdues parts.

En una roda de premsa posterior, Illa ha subratllat que l’objectiu de la gira no és “convèncer ningú”, sinó “explicar i escoltar” els diversos punts de vista sobre un sistema de finançament autonòmic que, segons el president català, necessita ser renovat. Illa ha insistit que Catalunya no busca “privilegis” sinó una millora en la distribució dels recursos, i ha afegit que “Espanya no ha de tenir por que a Catalunya li vagi bé”. Segons ell, el benestar de Catalunya és fonamental per al benestar de tota Espanya.

El president canari, Fernando Clavijo, ha coincidit amb Illa en la necessitat de revisar el sistema de finançament autonòmic. Tot i que ha destacat la “valentia” d’Illa per defensar aquest model, Clavijo ha preferit ser prudent en el seu suport, assenyalant que encara no hi ha una proposta concreta a discutir. El president canari ha destacat que el seu objectiu és garantir la igualtat entre els ciutadans de totes les comunitats autònomes i evitar acords a porta tancada.

Pel que fa al tema de la migració, Illa i Clavijo han abordat el repartiment de menors migrants no acompanyats, un acord que, segons Clavijo, podria tancar-se aviat. Illa, per la seva banda, ha mostrat prudència davant la negociació, però ha recordat el compromís de Catalunya amb la solidaritat.

A més del finançament i la migració, els dos presidents han acordat col·laborar en diversos àmbits, com la cooperació amb països africans, el desenvolupament de les energies renovables, la transformació digital, i la captació i formació de talent. També han tractat qüestions com la situació del sistema sanitari, el turisme i l’habitatge.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Santa Coloma de Gramenet rep el distintiu ‘Active Running Cities’

Notícia següent

Cambrils impulsa el servei pilot “Pares en Acció: Grup de Criança entre Homes”

Notícies relacionades