José Navarro, regidor del Partit Popular, ha ocasionat el malestar i la indignació de membres de diferents germanors per una situació que va protagonitzar coincidint amb les festes de Setmana Santa. Els fets van tenir lloc a Elx, Alacant, d’on és regidor d’Esports i Policia.
La matinada del divendres 22 de març un grup de confrares s’havia reunit a la parròquia d’El Salvador d’Elx per preparar els pal·lis i els passos que anaven a sortir en processó en motiu de les festes. En un moment, van advertir que una parella entrava al recinte.
Segons els testimonis, el regidor “semblava que anava amb dues copes de més” i va començar a petonejar-se amb la dona que l’acompanyava davant els parroquians. A continuació, tots dos es van ocultar sota el tron de la Confraria Santíssim Crist de La Columna i, aparentment, van començar a mantenir relacions sexuals.
Els presents, sense saber ben bé com reaccionar, van demanar-los que sortissin. En veure que no es donaven per al·ludits, els van proferir insults per aquest comportament inapropiat. Finalment, les 25 o 30 persones que els van veure entrar indiquen que va passar una mitja hora fins que la parella va sortir. Ell anava despentinat i la dona baixant-se la faldilla. Abans de marxar, Navarro va persignar-se.
Immediatament, les autoritats municipals i eclesiàstiques van ser alertades d’aquest fet. I és que, de fet, Navarro és germà de la confraria, per la qual cosa podria enfrontar-se a ser expulsat. El regidor, per la seva banda, ha desmentit els fets, indicant que no va mantenir relacions sexuals en cap moment. Es preveu que en un comunicat oficial ofereixi la seva versió dels fets.