La ressaca d’Eurovisió 2025 encara s’està fent sentir a les xarxes socials, després del decebedor resultat de Melody i el seu tema Esa Diva. Mentre alguns fan una crida per la retirada d’Espanya del certamen, altres aposten per una tornada a l’humor amb una proposta surrealista: enviar a un personatge televisiu a representar el país. I aquí és on entra en escena Pablo Chiapella, conegut per interpretar a Amador Rivas a la sèrie La que se avecina.
L’actor ha agitat les xarxes amb una publicació a TikTok on proposa una possible candidatura per a Eurovisió 2026, tot rememorant la seva famosa cançó Mandanga Style, que es va convertir en tot un himne de la sèrie l’any 2014. En el vídeo, Chiapella convida els seus seguidors a aconseguir 400.000 seguidors per poder portar aquesta “bogeria” a l’escenari europeu. “Si arribo a 400.000, prometo fer una bogeria, ¡alguna cosa rollo Eurovisió!”, diu a la seva comunitat a TikTok, llançant un repte que ja ha començat a fer-se viral.
Aquesta proposta no és nova. De fet, ja l’any 2015 més de 25.000 persones van signar una petició a Change.org per intentar portar Mandanga Style a Eurovisió, però finalment va ser Edurne qui va representar a Espanya a Viena. Ara, més de 10 anys després, el tema ha tornat a saltar a l’agenda de les xarxes, amb molts seguidors de l’actor demanant la seva participació a Eurovisió 2026.
Un nou Chikilicuatre?
Amb el recent èxit d’Estònia a Eurovisió 2025, gràcies a la cançó Espresso Macchiato de Tomy Cash, un tema amb un toc d’humor i una qualitat vocal dubtosa, algunes veus han començat a plantejar si la proposta de Chiapella podria ser l’alternativa més divertida i autèntica per a Espanya. Si alguna cosa ha quedat clara és que l’humor i la originalitat també poden ser una via d’èxit al certamen, tal com va demostrar Rodolfo Chikilicuatre el 2008, amb el seu famós Chiki Chiki, que va aconseguir el 16è lloc amb una proposta que inicialment semblava més una broma que una competició seriosa.
Chiapella, amb la seva personalitat carismàtica i amb el suport de molts dels seus seguidors, ha aconseguit ressuscitar el debat sobre la necessitat d’afrontar Eurovisió amb una proposta més “divertida”.
Un repte que topa amb la normativa
Tot i la viralització del vídeo i el suport entusiasta dels seus seguidors, la realitat és que Mandanga Style no té cap opció de participar en Eurovisió 2026. La normativa del certamen és clara: per poder ser seleccionada, la cançó ha d’haver estat publicada després de l’1 de setembre de l’any anterior a la competició. Això deixa Mandanga Style fora de la cursa, ja que va ser llançada el 2014.
Això no vol dir que Chiapella no pugui intentar-ho de nou amb una nova cançó, però haurà de passar pel procés de selecció del Benidorm Fest 2026 i, com tots els candidats, presentar una cançó original que compleixi amb els requisits de la normativa.