Divendres, 14 de febrer de 2025
És notícia

Nou ofegament en una platja per la ‘síndrome d’immersió’

Avatar photo

Una dona de 40 anys va perdre la vida ahir dijous a la tarda, després de patir una ‘síndrome d’immersió’ (el mal anomenat ‘tall de digestió’), a la platja de Los Percheles, a la localitat turística de Mazarrón (Múrcia).

Cap a dos quarts de set, protecció civil de Mazarrón va avisar el 112 que estaven intentant rescatar una dona que s’ofegava en aquella platja.

Tres socorristes van aconseguir treure la dona de l’aigua sense coneixement. Se li van fer les maniobres de reanimació cardiopulmonar, que es van repetir per part del personal mèdic de l’ambulància, però tot va ser en va. Només van poder certificar la mort de la dona.

QUÈ ÉS LA SÍNDROME D’IMMERSIÓ

Aquesta síndrome fa referència al conjunt de complicacions digestives que es produeixen en patir un xoc tèrmic en entrar en contacte amb l’aigua freda.

Tot i que s’ha relacionat tradicionalment amb el tall de digestió, la veritat és que aquesta síndrome no té relació amb la interrupció del procés digestiu. Aquest tipus d’esdeveniments, però, són una causa freqüent de mort accidental, especialment en menors i durant l’època estival.

Els símptomes més habituals de la síndrome d’immersió són nàusees, marejos o descens de la pressió arterial, que poden comportar una pèrdua de coneixement.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

S’obre la convocatòria per presentar propostes per la Fulla de Figuera de Plata 2023

Notícia següent

El PSC de Tortosa constitueix una comissió gestora per dirigir el grup local

Notícies relacionades