El jutjat ha enviat a presó al noi de 19 anys que el passat diumenge va atropellar mortalment una noia de 16 anys a la sortida d’una discoteca. El jove està acusat d’un delicte d’homicidi dolós i un altre de conducció temerària.
Els fets van succeir el passat diumenge en una discoteca de la localitat d’Algemesí, a València. Segons la versió de l’acusat, recollida a ‘Levante-EMV’, l’arrestat i el seu germà, tots dos d’origen algerià, van discutir amb un grup de joves dins de la discoteca per causes que no han transcendit.
Un cop fora del local, la discussió va anar a més i van començar a insultar-se dient coses com “niñato de merda” i també van començar a arribar els cops. L’acusat va poder escapar-se al seu cotxe i refugiar-se, però el seu germà va quedar-se fora i el grup de joves —sempre segons la seva versió— va continuar agredint-lo.
Per aquest motiu, va accelerar amb el cotxe per dirigir-se al lloc on eren el seu germà i la resta de joves. En el trajecte, va atropellar una noia de 16 anys que no tenia res a veure amb la discussió i que simplement estava asseguda al voral de la vorera davant la discoteca.
La noia va acabar morint per la gravetat de les seves lesions i el noi va refugiar-se en una ambulància per evitar que els amics de l’adolescent i altres joves el linxessin abans que arribés la Policia.
Negatiu en consum d’alcohol i drogues
Per tot, la Policia Nacional ha acusat el detingut d’un homicidi dolós pel fet d’haver accelerat el cotxe en direcció al grup de joves, malgrat que la seva intenció potser no hagués estat matar-los ni a ells ni a la noia a qui finalment va atropellar. El jove, que va donar negatiu en les proves d’alcoholèmia i tampoc s’apreciaven senyals d’estar sota els efectes de les drogues, ha explicat als agents que ni tan sols era conscient que havia atropellat algú fins que li van dir.
Ara, serà el jutjat qui acabi per determinar les circumstàncies reals de l’atropellament i valorarà si la situació tensa i les agressions prèvies van influir en el desenvolupament dels fets. També valorarà si el fet que el noi tingués el carnet de cotxe des de feia pocs mesos, al juliol, també va influir en el resultat fatal de la baralla.
De moment, el noi ha estat enviat a presó provisional, comunicada i sense fiança perquè el Fiscal reconeix un possible risc de fuga a causa de les llargues penes de presó a què s’enfronta.