L’Associació ‘El Defensor del Paciente’ ha interposat una denúncia contra el Servei Extremeny de Salut després de la tràgica mort d’un nadó de tres mesos, que va morir a causa d’una demora en la seva atenció mèdica. El cas es remunta al 14 de març de 2024, quan la família del bebè, acusa el SES de negligència en la gestió de l’emergència que va posar fi a la vida del nadó.
L’incident va ocórrer quan l’àvia del nen va alertar al servei d’emergències 112 sobre una avaria en la màquina d’ajuda respiratòria del nadó. Malgrat la urgència de la situació, els primers sanitaris que van atendre el cas van indicar que fossin els familiars qui traslladessin el nadó a l’hospital. Posteriorment, van decidir enviar una pediatra al Centre de Salut, però aquesta mai va arribar. En el seu lloc, una ambulància que no comptava amb oxigen ni personal especialitzat va arribar després d’una hora d’espera.
El menor va ser finalment traslladat a l’Hospital Tierra de Barros, que no disposa d’una Unitat de Cures Intensives Pediàtriques. Davant la gravetat de l’estat del nadó, els metges van sol·licitar la seva derivació urgent a l’Hospital Materno Infantil de Badajoz, demanant un helicòpter medicalitzat, que mai va arribar, igual que l’UVI mòbil terrestre. Després de tres hores d’angoixant espera, el nadó va morir.
Carmen Flores, presidenta d’ ‘El Defensor del Paciente’, ha denunciat que la situació de l’atenció sanitària a Extremadura “supera àmpliament el que es tolerable”. Davant el que va succeir, la família exigeix justícia i ha sol·licitat que es reconegui la responsabilitat patrimonial del SES, reclamant una indemnització de 226.958,74 euros pels danys ocasionats.