El ministre Marlaska desconeixia la denúncia per agressió sexual que va provocar la dimissió del número dos de la Policia Nacional

El ministre defensa que no tenia constància dels fets i acusa el PP d’intentar polititzar el cas mentre el partit popular exigeix la seva dimissió

18 de febrer de 2026 a les 10:02h
Actualitzat: 18 de febrer de 2026 a les 10:02h

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha declarat aquest dimecres que no estava al corrent de la denúncia per una agressió sexual que va precipitar ahir la renúncia del director adjunt operatiu (DAO) de la Policia Nacional, José Ángel González. En declaracions als passadissos del Congrés, Marlaska ha assegurat: "Evidentment no en sabíem res; si ho haguéssim sabut, se li hauria demanat la renúncia o la destitució immediata".

L’expulsió del 'número dos' i les acusacions polítiques

A més de confirmar el relleu també del segon càrrec dins del DAO, el ministre ha criticat durament el Partit Popular per voler donar un ús polític al cas. Segons Marlaska, els populars han reclamat la seva dimissió amb l’acusació que ell coneixia els fets i no hi havia actuat: "Ara és el moment de la justícia i del suport a la víctima", ha manifestat abans d'afegir que no ha mantingut cap conversa directa amb González sobre aquesta querella.

Detalls sobre la querella i reaccions internes

Preguntat pel contingut concret de les acusacions, Marlaska s’ha referit a uns "fets greus" que li provoquen una "decepció manifesta", destacant que "la prova més concreta" que ell i l’equip ministerial ignoraven els fets és que l’advocat va mantenir en secret tant els incidents com la denúncia fins ahir a última hora.

Fonts oficials del Ministeri van confirmar ahir mateix que González va comunicar formalment "la decisió de renunciar al càrrec" després que un tribunal d’instància madrileny admetés a tràmit una querella contra ell. Aquesta inclou presumptes delictes d’agressió sexual, coaccions, lesions psíquiques i malversació de fons públics. La denúncia ha estat interposada per una subordinada i exparella del comissari. L’exresponsable policial està citat a declarar davant el jutge el proper 17 de març pels fets ocorreguts l’abril passat.

L’oposició reclama responsabilitats al govern espanyol

D’altra banda, durant la sessió de control al Congrés celebrada avui, Ester Muñoz, portaveu parlamentària del PP, ha carregat amb duresa contra l’executiu central: "El número u de la Policia Nacional cometia delictes en lloc de protegir les dones", afirmava tot qualificant el govern espanyol com una “màfia”. A més, preguntava retòricament "de qui s’envolten", tot assenyalant suposades complicitats dins dels cossos policials. Muñoz també va denunciar un intent d’un altre comissari per silenciar “la presumpta víctima” perquè no parlés.

Resposta des de l’executiu en absència de Sánchez

Mentre això passava sense la presència del president Pedro Sánchez —que es troba en visita oficial a l’Índia—, María Jesús Montero, vicepresidenta primera del govern espanyol, va replicar als populars assegurant: "No són qui per parlar de ‘delinqüents’ quan han tingut ministres i alts càrrecs empresonats; només cal preguntar a Rato o Bárcenas". Montero va criticar així el doble discurs dels conservadors sobre corrupció.

Noves demandes des del PP envers Marlaska

I finalment, Cuca Gamarra, vicesecretària general dels populars, qüestiona les explicacions donades pel ministre : "La dimissió de González és insuficient; el ministre ho ha estat tapant i per això també hauria de plegar", indicava fent referència a les dates tant de presentació com d’admissió judicial de la querella com evidències clares.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit