Mercadona s’embutxaca 1.000 milions, un 40% més, mentre apuja preus

Avatar photo
Juan Roig ha confirmat que Mercadona ha augmentat un 40% els seus beneficis: “Som els que generem riquesa”

Mercadona continua dominant el sector de la distribució alimentària a Espanya i ho fa malgrat el constant augment de preus dels últims anys en un context d’inflació, la guerra d’Ucraïna i la sequera, entre altres factors.

Durant el 2023, segons ha explicat Juan Roig durant la presentació dels resultats d’aquest dimarts a València, Mercadona va guanyar un 40% més de beneficis que l’any anterior, arribant a un benefici net de 1.009 milions d’euros. Les vendes brutes han crescut un 15%, fins als 35.500 milions, i la seva posició com a líder del mercat s’ha reforçat amb un 0,6% més de quota, arribant al 27,6% del total.

Juan Roig ha confirmat que el 2023 “ha estat el millor any”, gràcies també a l’empenta del negoci a Portugal, on també s’està expandint. “Això de tenir beneficis és ara una cosa molt injuriada, però tenir beneficis és bo”, ha afirmat l’empresari. “Som els que generem riquesa i el benestar de la societat depèn del nombre d’empresaris honrats que tingui”, ha insistit.

“Els resultats de l’any passat s’han aconseguit a vegades prenent decisions valentes i, a vegades, impopulars i molestes per a complir amb el model de Mercadona de satisfer el client”, ha explicat l’empresari, en referència a les pujades de preu continuades dels últims mesos, en molts casos per sobre de les dades d’inflació.

“Hem canviat la ubicació de 400 botigues i hem tancat 130 botigues”, ha explicat Roig, afegint que actualment l’empresa té 1.681 establiments, la majoria d’ells a Espanya i 49 més a Portugal, argumentant que s’ha tancat les botigues “que no són rendibles”.

En referència a les pujades de preu, Roig ha explicat que “quan l’IVA baixa, nosaltres abaixem els preus i al revés, mai ho hem fet servir com una eina comercial”. Afegeix que “com que tothom en vol més, hem millorat els productes i hem de continuar”, explica.

 

Mercadona supera els 100.000 treballadors

L’any 2023, Mercadona va consolidar la seva posició com a principal ocupador a tota Espanya, sent l’empresa amb més llocs de treball: 98.700 al nostre país i 5.300 més a Portugal, superant així empreses com El Corte Inglés o Correus.

Al contrari d’altres competidors, Mercadona s’ha vist beneficiada de la crisi de preus que s’ha viscut a Espanya en els últims dos anys. L’empresa valenciana ha augmentat un 26% la seva quota de mercat des del 2021, mentre que Lidl, la segona més beneficiada, ha augmentat un 6,4%.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Ayuso afirma sentir-se perseguida després de fer-se pública la denúncia a la seva parella

Notícia següent

El programa ‘Anem al Teatre’ de Vilafranca dona accés a la cultura 9.665 alumnes

Notícies relacionades