Mercadona continua dominant el sector de la distribució alimentària a Espanya i ho fa malgrat el constant augment de preus dels últims anys en un context d’inflació, la guerra d’Ucraïna i la sequera, entre altres factors.
Durant el 2023, segons ha explicat Juan Roig durant la presentació dels resultats d’aquest dimarts a València, Mercadona va guanyar un 40% més de beneficis que l’any anterior, arribant a un benefici net de 1.009 milions d’euros. Les vendes brutes han crescut un 15%, fins als 35.500 milions, i la seva posició com a líder del mercat s’ha reforçat amb un 0,6% més de quota, arribant al 27,6% del total.
Juan Roig ha confirmat que el 2023 “ha estat el millor any”, gràcies també a l’empenta del negoci a Portugal, on també s’està expandint. “Això de tenir beneficis és ara una cosa molt injuriada, però tenir beneficis és bo”, ha afirmat l’empresari. “Som els que generem riquesa i el benestar de la societat depèn del nombre d’empresaris honrats que tingui”, ha insistit.
“Els resultats de l’any passat s’han aconseguit a vegades prenent decisions valentes i, a vegades, impopulars i molestes per a complir amb el model de Mercadona de satisfer el client”, ha explicat l’empresari, en referència a les pujades de preu continuades dels últims mesos, en molts casos per sobre de les dades d’inflació.
“Hem canviat la ubicació de 400 botigues i hem tancat 130 botigues”, ha explicat Roig, afegint que actualment l’empresa té 1.681 establiments, la majoria d’ells a Espanya i 49 més a Portugal, argumentant que s’ha tancat les botigues “que no són rendibles”.
En referència a les pujades de preu, Roig ha explicat que “quan l’IVA baixa, nosaltres abaixem els preus i al revés, mai ho hem fet servir com una eina comercial”. Afegeix que “com que tothom en vol més, hem millorat els productes i hem de continuar”, explica.
Mercadona supera els 100.000 treballadors
L’any 2023, Mercadona va consolidar la seva posició com a principal ocupador a tota Espanya, sent l’empresa amb més llocs de treball: 98.700 al nostre país i 5.300 més a Portugal, superant així empreses com El Corte Inglés o Correus.
Al contrari d’altres competidors, Mercadona s’ha vist beneficiada de la crisi de preus que s’ha viscut a Espanya en els últims dos anys. L’empresa valenciana ha augmentat un 26% la seva quota de mercat des del 2021, mentre que Lidl, la segona més beneficiada, ha augmentat un 6,4%.