La presidenta de la república d'Itàlia, Giorgia Meloni, va amenaçar de tancar l'espai Schengen per la crisi que patia Ceuta amb l'arribada d'immigrants il·legals. D'aquesta forma, hores després del seu avís, la màxima representant del país veí ha activat aquesta via i ha tancat les fronteres als viatgers procedents d'Espanya, especialment en desplaçaments marítims i aeris sobre territori italià.
Tal com ha recollit Naciódigital, prop de 60.000 persones van entrar a la ciutat autònoma de Ceuta i hores després gairebé totes van retornar al Marroc per la situació insostenible que es vivia a la ciutat. Tot i això, diversos països que formen part de l'espai Schengen van demanar tancar les fronteres amb Espanya i en aquests moments Itàlia ja ha activat aquesta mesura. Aquest acord garanteix la lliure circulació de persones entre països de la Unió Europea, per la qual cosa el perill imminent era la distribució dels migrants per la resta d'Europa.
Meloni ha assegurat que els viatgers espanyols no han de realitzar tràmits addicionals
Meloni va ser contundent i va explicar que no estan disposats a que els migrants que van arribar a Ceuta poguessin ser reubicats a Itàlia. A més, també ha reforçat els controls fronterers, encara que ha assegurat que els viatgers espanyols no han de efectuar cap tràmit addicional per entrar al país veí.
Aquesta dràstica decisió va arribar després del Comitè d'Immigració i Seguretat Fronterera on van analitzar totes les informacions rebudes de la crisi a Ceuta. Tot seguit, els representants italians van consultar el seu punt de vista amb el ministre de l'Interior de França, Laurent Nuñez, amb qui van acordar un reforç del control de les fronteres terrestres entre tots dos països.
Per si no fos suficient, tenint en compte la difícil relació entre els executius d'Espanya i Itàlia, Meloni ha aprofitat la situació per utilitzar el tancament de la frontera com una eina de condemna i pressió a Sánchez. D'altra banda, fonts europees han explicat a l'Agència Catalana de Notícies que l'estat membre en qüestió hauria de notificar-ho a la Comissió, al Consell, al Parlament i als altres estats membres i "explicar com la situació a Ceuta constitueix una amenaça greu per al seu ordre públic o la seva seguretat interior".
Igualment, encara que la decisió de Meloni ha estat la més dràstica, el govern francès també ha reforçat "amb urgència" la seva frontera amb Espanya. Tot i això, en aquests moments les autoritats de França han assegurat que no han patit "cap impacte migratori per a Europa ni per França". D'aquesta forma, des del país gal han assegurat que "farem el que ja sabem fer, però ampliat i amb un dispositiu més fort i robust".
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
