Divendres, 23 de maig de 2025
És notícia

Iryo i Ouigo denunciats per incomplir una norma bàsica pels usuaris de tren

Avatar photo
Iryo va arribar a les vies del nostre territori el 2022 i Ouigo el 2020 per competir amb Renfe

Les companyies ferroviàries Iryo i Ouigo van arribar a les vies per competir amb Renfe i encara que ja s’han consolidat entre les opcions més recurrents no compleixen amb una norma bàsica. Facua-Consumidores en Acción ha denunciat a les dues entitats perquè trobar el seu número de telèfon gratuït d’atenció al client és quasi impossible o no en tenen.

La legislació vigent obliga les empreses d’aquest sector a disposar d’un número telefònic gratuït on els consumidors puguin trucar en cas de dubtes. Iryo en té un però és de pagament i el de Ouigo, encara que és gratuït, és pràcticament impossible trobar-ho a la web.

trens-iryo

Iryo i Ouigo estan obligats a oferir un telèfon gratuït d’atenció al client

Tal com ha avançat Facua, aquest número de telèfon ha de ser gratuït i accessible, un punt que no compleixen cap de les dues companyies. Aquesta norma no és únicament aplicable al sector ferroviari, sinó que també s’aplica a empreses del subministrament d’aigua, gas, electricitat, financers, postals, transport aeri i per carretera, salut, sanejament i residus.

Totes dues companyies van arribar al nostre territori per competir amb Renfe i la seva línia de baix cost, Avlo. Ouigo va aterrar el setembre del 2020 i Iryo el novembre del 2022.

Els consumidors poden reclamar els imports de les trucades

La Direcció General de Consum ja ha rebut la petició de Facua per obrir un expedient a Iryo i Ouigo. Per al moment, cap de les dues empreses ferroviàries s’han pronunciat Facua-Consumidores en acción ha instat als usuaris a reclamar l’abonament de les quantitats pagades per aquestes trucades.

Ara la pilota està a la teulada de la Direcció General de Consum, qui haurà de decidir si expedientar i sancionar a Iryo i Ouigo per incomplir aquesta norma. Totes dues entitats podrien acabar amb aquesta problemàtica publicant un telèfon d’atenció al client gratuït, però en el parell d’anys que han oferit aquest servei encara no ho han posat a disposició dels seus usuaris.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
menjar

El Govern dona suport al reconeixement de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025

Notícia següent
juan fortuny de pedro

La Generalitat no pot retirar la medalla al policia que va matar la parella i l’exdona

Notícies relacionades