Sembla que es comença a posar setge al racisme perpetrat per alguns grups ultres i persones individuals als estadis de futbol espanyols. I és que, el passat dissabte a la nit, en el clàssic al Bernabéu on el Real Madrid va sortir escaldat, es van vertir insults clarament racistes que l'únic que va semblar no sentir va ser l'arbitre.
Després que les imatges dels impresentables insults a Lamine Yamal es fessin virals a les xarxes socials, tant La Liga com el propi Real Madrid han posat fil a l'agulla i han obert sengles investigacions.
Un hombre gritándole “¡moro, a vender pañuelos al semáforo!” junto a un niño que posiblemente sea su hijo de 6 años diciéndole “mono, me cago en tu madre”
A esta gente hay que sacarla de los estadios de manera permanente pic.twitter.com/BGKWTpzJaN— ceciarmy (@ceciarmy) October 27, 2024
Lamine Yamal, Raphinha i Ansu Fati van ser les principals víctimes de la ira xenòfoba d'alguns aficionats racistes en un dels córners del Bernabéu. Segons van captar vídeos gravats per aficionats i pujats a les xarxes socials, els dos primers van poder sentir insults com a “puto negre”, “puto moro” i “a vendre mocadors al semàfor”.
Yamale, menor d'edat, va haver de sentir com se'n recordaven de sa mare -"me cago en ta puta mare"- o li suggerien alternatives laborals al futbol -"a vendre mocadors al semàfor, moro"- per acabar recordant-li la teoria de l'origen de les espècies de Darwin -"mico"-, tal vegada més aplicables a l'individu que proferia els insults.