Un home de 60 anys ha estat hospitalitzat amb pronòstic greu aquest matí després de patir la mossegada d'un escurçó a casa seva de la localitat de Valdemorillo, Madrid, segons ha informat a Europa Press un portaveu d'Emergències Comunitat de Madrid 112.
A l'arribada dels sanitaris del Summa, el ferit estava en xoc anafilàctic i, després de ser estabilitzat, ha estat traslladat en helicòpter a l'hospital Puerta de Hierro de Majadahonda, on ha ingressat en estat greu.

Agents de la Policia Local han acudit també el lloc, una zona de xalets als afores de la localitat. Els fets han passat cap a les 10 del matí d'aquest dimecres en circumstàncies encara per aclarir. Es desconeix si l'escurçó era de la seva propietat o no.
COMPTE AMB ELS ESCURÇONS
A Cataluny.a no són freqüents els casos de mossegades d'escurçó, però tampoc són rars, sobretot en zones rurals i muntanyoses. Al país trobem dues espècies d'escurçons: l'escurço ibèric (vipera latastei), el més comú, i l'escurço pirinenc (vipera aspis) present en zones muntanyoses mitges i altes
Davant una picada d'escurçó cal tranquil·litzar la persona afectada, ja que el ritme cardíac baix alenteix la propagació del verí; també es pot fer un torniquet per evitar que el verí es propagui.
El més important, però és trucar ràpidament al 112. En les zones on són freqüents aquests rèptils, els caps i hospitals disposen d'antídots eficaços. La majoria de les picades d'escurçó no són mortals per a les persones, sempre que s'agafin a temps i es rebi atenció mèdica.