Espanya

Estafa 5.000 euros a la seva sogra i acaba detinguda

L’estafadora va implicar a una amiga a qui feia transferències a través de Bizum

Agents de la Policia Nacional han detingut una dona com a presumpta responsable d’un delicte d’estafa a Màlaga. L’arrestada es va aprofitar de la situació de vulnerabilitat de la víctima, la seva sogra, per sostreure-li la targeta i extreure del compte bancari 5.000 euros.

Per dur a terme el seu pla, va implicar una amiga a qui va fer diversos enviaments de diners a través de l’aplicació Bizum que després aquesta li tornaria, posant-li com a excusa que tenia problemes amb la targeta, ha indicat en un comunicat la Policia Nacional.

Agents del Grup de Recerca de la Comissaria de Districte Oest s’han encarregat d’aquesta operació després de rebre una denúncia interposada, inicialment, en un lloc de la Guàrdia Civil i, posteriorment, ampliada en dependències de la Policia Nacional.

En ella, la denunciant manifestava que li havien sostret la targeta bancària i li havien realitzat diferents càrrecs per un import total de 5.000 euros.

Durant les indagacions i després de descartar el robatori, els agents van sospitar algú proper a l’entorn de la víctima.

La targeta havia estat utilitzada per fer dues extraccions bancàries, de 1.000 euros cadascuna, i, posteriorment, altres càrrecs per un total de 3.000 euros que es corresponien a enviaments de diners a través d’una aplicació bancària que la víctima desconeixia.

Aquesta aplicació mòbil anomenada Bizum és un proveïdor de serveis de pagament d’Espanya, amb què es crea un sistema d’abonaments instantanis entre particulars i de compres a comerços.

En aquesta ocasió la presumpta autora, després de sostreure la targeta i les dades bancàries de la víctima, es va donar d’alta en l’aplicació i va fer enviaments per un total de 3.000 euros, utilitzant una tercera persona com a receptora.

Finalment, els agents van constatar les sospites i van descobrir que la presumpta autora era la nora de la víctima. Un cop localitzada va resultar arrestada com a presumpta responsable d’un delicte d’estafa.

La persona que va rebre els enviaments a través de bizum va ser escoltada en un comunicat, per tal de determinar la seva implicació, i es va demostrar que només l’utilitzava l’amiga per rebre i lliurar els diners. Dels fets, se’n va donar coneixement a l’autoritat judicial.

Marc Pascual

Missatges recents

Encamp explicarà als joves i a la gent gran el programa d’ajuts a l’habitatge

El comú d'Encamp té la intenció de començar a fer reunions després de Setmana Santa amb els joves i la…

4 hores fa

El Vaticà revela la causa de la mort del papa Francesc

El Vaticà ha confirmat que el papa Francesc ha mort per un ictus cerebral i un “col·lapse cardiovascular irreversible”. L'acta…

4 hores fa

Una discussió per la targeta del bus acaba amb 2 germans apunyalats i un tercer detingut

Una baralla per la targeta de l'autobús ha deixat dos germans apunyalats i un tercer, autor de les ferides, detingut…

5 hores fa

La Generalitat suspèn alguns actes de Sant Jordi per la mort del papa Francesc

La mort del papa Francesc ha dut la Generalitat de Catalunya a decretar tres jornades de dol oficial els dies…

5 hores fa

Mor un nen de 7 anys enverinat amb uns ous de Pasqua

Un nen de 7 anys ha mort presumptament enverinat amb un ou de xocolata de Pasqua per l'exparella del seu…

5 hores fa

Encamp celebra la Diada de Sant Romà de les Bons recuperant les caramelles

Encamp ha celebrat la Diada de Sant Romà de les Bons amb un reguitzell de diferents activitats al llarg d'aquest…

6 hores fa

Esta web utiliza cookies.