Els hipocondríacs moren abans que els que es preocupen menys per la seva salut

03 de gener de 2024 a les 12:54h

Un estudi suec ha posat de manifest una relació preocupant entre la preocupació excessiva per la salut i una menor esperança de vida. Els resultats, publicats en ''The Conversation'', han revelat que les persones que pateixen hipocondria, tendeixen a morir abans en comparació amb aquells que no tenen aquesta preocupació persistent per la seva salut.

A l'estudi han participat més de 42.000 persones, dels quals 1.000 patien aquest trastorn. Aquells amb preocupació excessiva tenien un risc de mort més alt. De mitjana, s'hi ha trobat una diferència de cinc anys en la seva esperança de vida respecte als individus menys preocupats pel seu estat de salut.

Les causes de mort entre els hipocondríacs han estat les malalties cardiovasculars i respiratòries.

A més, sembla que hi ha una connexió entre aquest tipus d'ansietat i l'abús de substàncies com l'alcohol, el tabac i les drogues, que podrien contribuir al deteriorament de la salut i, per tant, a una reducció de l'esperança de vida.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit