Dissabte, 25 de gener de 2025
És notícia

El risc d’infeccions per aigua estancada per la DANA de València preocupa els experts

claudia fuentes
El Ministeri de Sanitat ha aplicat el protocol de vigilància per la detecció precoç en casos d’infecció
voluntaris dana

Després de la DANA, la imatge de València és la del fang. Es pot trobar als carrers, els cotxes, a dins de les cases, a la roba dels veïns i voluntaris que intenten millorar la situació… però, ¿pot comportar risc d’infeccions?

El Ministeri de Sanitat va informar ahir, a la xarxa X, de l’aplicació del protocol de vigilància per la detecció precoç de casos d’infecció. Han fet públic un comunicat on indiquen els casos on s’ha de buscar atenció sanitària, que inclou símptomes com: febre elevada i persistent, diarrea, vòmits, dolor abdominal intens, coloració groguenca de la pell, ferides obertes amb signes d’infecció, confusió i desorientació, entre d’altres.

Els experts demanen, a tot aquell que hagi de tenir contacte amb el fang, total prevenció, ja que l’aigua estancada afavoreix la proliferació de bateries i virus que posen en risc la salut pública.

La malaltia més comuna: episodis de gastroenteritis

La gastroenteritis és una de les afectacions més comunes en episodis d’inundacions, ja que la manera més fàcil de contagiar-se és a través de l’aigua i els aliments contaminats. Pot ser degut a diferents bateries com la Salmonella, Shigella i Eschericha coli.

Infeccions de ferides

En entrar en contacte amb aigües estancades, apareix el risc d’una sobreinfecció de les ferides, algunes ocasionades en ser rescatats o  fugir durant les inundacions. També preocupen les que puguin ser provocades per les tasques que molts veïns i voluntaris estan duent a terme aquests dies. El president de la Generalitat valenciana, Carlos Mazón, ha demanat a la gent de les zones afectades que es vacuni del tètanus en cas de “patir alguna ferida o sagnar durant les tasques de reconstrucció”.

La Societat Espanyola de Medicina Preventiva, Salut Pública i Gestió Sanitària ha emès un informe amb recomanacions per la protecció en aquesta situació d’emergència, en el que fa a neteja i protecció personal:

Població vulnerable: Nens, persones grans, embarassades i persones amb malalties cròniques han d’evitar dur a terme tasques de neteja a les àrees inundades.

Ús d’equips de protecció: Ús de calçat de goma, roba llarga, guants, mascareta i protecció ocular. També cal canviar la roba diàriament.

Ferides: Mantenir ferides cobertes i netes per prevenir infeccions.

Després de rebre dubtes sobre els riscs que pogués suposar la contaminació de les aigües per cadàvers humans o d’animals, el Ministeri de Sanitat també ha declarat a X que “no hi ha evidència científica de què hi hagi un risc important de malalties epidèmiques (colera, tifus i altres després d’un desastre natural)”.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’economia social deixa més de 2 MEUR d’impacte econòmic a Amposta

Notícia següent
Imatge de la World Travel Market

El turisme del Pirineu i les Terres de Lleida es promociona a la World Travel Market de Londres

Notícies relacionades