El Tribunal Superior de Justícia de les Illes Canàries ha desestimat el recurs per acomiadament improcedent que havia presentat un teletreballador que es trucava al telèfon de la feina per no haver de rebre les trucades dels clients, que passaven a altres companys, segons recull 3cat.
L’home treballava en una empresa de serveis informàtics des del 2019 i, a partir de la pandèmia de COVID, el març de 2020, va començar a teletreballar. La carta d’acomiadament la va rebre l’octubre d’aquell any.
Segons especificava a la carta d’acomiadament, l’empleat s’havia fet més de 190 autotrucades en horaris de feina, per tal que la seva línia aparegués ocupada i així saltessin les trucades dels clients.
Entre el 23 de març i el 30 de setembre del 2020 el treballador va ocupar la línia telefònica de l’empresa amb “151 trucades al seu propi número de telèfon, amb un total de 22 hores 40 minuts i 8 segons de trucades”. Com a referència, això implicaria una mitjana d’una hora a la setmana, aproximadament.
ESTRANYA DEFENSA
Per defensar-se, el treballador acomiadat va assegurar que altres persones feien el mateix i continuaven a l’empresa, segons es recull a la sentència.
La sentència, que conclou que l’acomiadament del treballador és procedent, afirma, entre altres coses, que l’home va tenir una “conducta enganyosa i continuada” contra l’empresa que “afectava altres treballadors, ja que el demandant passava a ser l’últim de la fila per atendre les trucades entrants”.