La Benemèrita ha fet una crida a la col·laboració ciutadana per intentar identificar una dona els restes mortals de la qual van aparèixer dins d’una maleta al terme municipal Benahavís (Màlaga).
La troballa es va produir fa tres anys, quan un jardiner va localitzar la maleta semienterrada amb restes òssies a l’interior. Des d’aleshores, la víctima continua pendent d’identificació.
Davant la impossibilitat de determinar-ne la identitat amb les primeres dades obtingudes, els investigadors van recórrer a especialistes forenses i van contactar amb la Instituto de Medicina Legal de Galicia, concretament amb la seva Unitat d’Antropologia Forense. Mitjançant tècniques avançades de reconstrucció facial, s’ha elaborat un retrat robot que podria facilitar el reconeixement de la dona.
Segons els estudis realitzats, les restes correspondrien a una dona d’uns 40 anys, que hauria mort entre 2020 i 2023. Els informes apunten que es tractaria d’una persona d’origen europeu, d’uns 1,60 metres d’alçada, pell blanca, cabell castany o castany fosc i ulls marrons. Els indicadors osteològics suggereixen, a més, que hauria tingut almenys un fill.
La integració de dades osteològiques, antropològiques i genètiques ha permès obtenir una estimació coherent dels trets físics que podria haver presentat en vida.
Per avançar en la identificació, la Guàrdia Civil demana la màxima difusió del cas i insta qualsevol persona que pugui aportar informació, per mínima que sigui, a contactar amb la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Màlaga a través del correu ma-pj-personas@guardiacivil.org o del telèfon 952 07 15 20. Qualsevol dada pot resultar clau per a l’esclariment dels fets.
