VÍDEO | Cues de més de dues hores en els ‘supercarregadors’ de Tesla durant la Setmana Santa

Avatar photo
La sortida massiva de vehicles, l’escassetat de punts de recàrrega i el fet que molts no funcionin, ha provocat llargues cues de cotxes elèctrics.

Si bé són habituals les cues d’anada i tornada durant el pont de Setmana Santa, degudes a la gran afluència de cotxes que surten o tornen de vacances, el que, fins ara, no era tan habitual és veure cues als carregadors de cotxes elèctrics.

Però el fet que aquests dies en sortissin un gran nombre i que els desplaçaments fossin més llargs de l’habitual ha fet que es registressin nombroses cues als punts de recàrrega, ja que el temps mínim per una recàrrega ràpida d’aquests vehicles és de 30 minuts.

Recordem que també existeixen alguns punts de recàrrega ultraràpida (uns 10 minuts), però aquesta mena de recàrregues, si es fan de forma repetida, escurcen la vida útil de les bateries.

El cas que ens ocupa va passar a la gasolinera del km 175 de l’autovia A3, a Atalaya del Cañavate, província de Cuenca, on es veu una llarga cua de Teslas. Aparentment, alguns punts de recàrrega (on no hi havia cap cotxe) no funcionaven.

Aquesta àrea de servei és utilitzada per molts automobilistes madrilenys, ja que queda, més o menys, a mig camí entre la capital d’Espanya i la costa valenciana. I molts vehicles elèctrics es veuen obligats a recarregar donada la seva limitada autonomia.

La situació s’ha repetit en altres àrees de servei com la de La Gineta, Albacete, on hi ha hagut també llargues cues i dos dels supercarregadors espatllats.

POCS PUNTS DE RECÀRREGA I ALGUNS QUE NO FUNCIONEN

El director de Comunicació d’ANFAC, Féloz García, ha explicat el problema: “Quan sortim tots en tromba no hi ha prou punts de recàrrega com s’ha demostrat en aquestes vacances de Setmana Santa”.

Un altre problema que s’afegeix a l’escassetat de punts de recàrrega és que aproximadament un 20% d’aquests estan fora de servei. I això que els vehicles purament elèctrics no arriben als 300.000 d’un parc total de 25.000.000, és a dir, un 1,2% del total. Sembla difícil que en pocs anys s’electrifiqui tot el parc automobilístic.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Noves línies i freqüències al Bus Metropolità de L’Hospitalet i El Prat

Notícia següent

L’atur es redueix un 1,45% a Tarragona i l’Ebre durant el mes de març

Notícies relacionades