Si bé són habituals les cues d’anada i tornada durant el pont de Setmana Santa, degudes a la gran afluència de cotxes que surten o tornen de vacances, el que, fins ara, no era tan habitual és veure cues als carregadors de cotxes elèctrics.
Però el fet que aquests dies en sortissin un gran nombre i que els desplaçaments fossin més llargs de l’habitual ha fet que es registressin nombroses cues als punts de recàrrega, ja que el temps mínim per una recàrrega ràpida d’aquests vehicles és de 30 minuts.
Colas de 2 horas en supercargadores de Tesla
#A3 Cuenca pic.twitter.com/BuilhCgC1F
— SocialDrive (@SocialDrive_es) April 1, 2024
Recordem que també existeixen alguns punts de recàrrega ultraràpida (uns 10 minuts), però aquesta mena de recàrregues, si es fan de forma repetida, escurcen la vida útil de les bateries.
El cas que ens ocupa va passar a la gasolinera del km 175 de l’autovia A3, a Atalaya del Cañavate, província de Cuenca, on es veu una llarga cua de Teslas. Aparentment, alguns punts de recàrrega (on no hi havia cap cotxe) no funcionaven.
Aquesta àrea de servei és utilitzada per molts automobilistes madrilenys, ja que queda, més o menys, a mig camí entre la capital d’Espanya i la costa valenciana. I molts vehicles elèctrics es veuen obligats a recarregar donada la seva limitada autonomia.
La situació s’ha repetit en altres àrees de servei com la de La Gineta, Albacete, on hi ha hagut també llargues cues i dos dels supercarregadors espatllats.
@jorgemilburn El supercargador de La Gineta está a reventar y hay dos postes que no funcionan. Espero que estén en vuestros planes un upgrade dentro de poco, porque esto solo puede ir a peor con cada vez más teslas en la carretera @ClubTeslaES pic.twitter.com/d0SZZNXEeA
— Gonzalo Ruiz de Villa (@gruizdevilla) March 30, 2024
POCS PUNTS DE RECÀRREGA I ALGUNS QUE NO FUNCIONEN
El director de Comunicació d’ANFAC, Féloz García, ha explicat el problema: “Quan sortim tots en tromba no hi ha prou punts de recàrrega com s’ha demostrat en aquestes vacances de Setmana Santa”.
Un altre problema que s’afegeix a l’escassetat de punts de recàrrega és que aproximadament un 20% d’aquests estan fora de servei. I això que els vehicles purament elèctrics no arriben als 300.000 d’un parc total de 25.000.000, és a dir, un 1,2% del total. Sembla difícil que en pocs anys s’electrifiqui tot el parc automobilístic.