Dissabte, 18 de gener de 2025
És notícia

Els cossos d’Emergències reben ajuda per examinar el fons marí de València

Avatar photo
Les autoritats s’enfocaran a l’Albufera per intentar trobar al quasi centenars de desapareguts
csic-vaixell-ramon-magaluf-dana

La tragèdia causada pels efectes de la DANA s’ha emportat la vida de més de dos centenars de persones, però encara hi ha quasi un centenar de desapareguts. Poc més d’una setmana després, la xifra de ciutadans que van desaparèixer s’ha reduït considerablement. Tot i això, hi ha moltes famílies que no coneixen on estan alguns dels seus integrants, per la qual cosa s’iniciaran els treballs de recerca marítima.

El vaixell oceanogràfic Ramón Magaluf ja està a Alacant i s’espera que en les següents jornades estigui en aigües valencianes. Poc després de la fatídica inundació, els efectius d’emergències van començar a localitzar alguns cossos a L’Albufera de València. Per aquest motiu, l’embarcació rastrejarà el fons marí amb l’objectiu de trobar les restes d’alguns dels desapareguts.

El vaixell oceanogràfic Ramón Magaluf examinarà el fons marí

El Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) ha mobilitzat l’embarcació i el pla inicial sembla indicar que el vaixell iniciarà la recerca a partir de dissabte amb robots i sondes. El Ramón Magaluf incorpora les últimes tecnologies, per la qual cosa les autoritats confien que puguin continuar localitzant als desapareguts. Tot i això, alguns mitjans indiquen que també hi ha embarcacions militars que examinen el fons marí amb l’esperança de donar resposta a les incògnites de moltes famílies.

Més d’una setmana després encara hi ha quasi un centenar de persones que no s’han trobat, i per això les autoritats han decidit buscar-les a L’Albufera. Les imatges aèries de la zona afectada indiquen que una part de les persones que no van aconseguir escapar de la crescuda podrien haver estat arrossegades fins al mar. Efectius d’Emergències han localitzat alguns cossos al mar Mediterrani i l’ajuda del vaixell oceanogràfic Ramón Magaluf podria ser fonamental per reduir la xifra de desapareguts.

L’ajuda a València ha arribat des de diferents punts del territori i altres països. Molts veïns de les zones més afectades demanen maquinària per poder netejar els carrers i intentar tornar a la normalitat, però els treballs de recerca continuen actius per localitzar a les persones desaparegudes, un malson que continua vigent.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
La fada Lua visita totes les escoles de primària de Vilafranca

La fada Lua visita totes les escoles de primària de Vilafranca del Penedès

Notícia següent
presentacio-tortosa-turisme-gastronomic

Tortosa vol utilitzar el turisme gastronòmic pel desenvolupament local

Notícies relacionades