El Congrés de Diputats ha aprovat aquest dimarts la presa en consideració d’una proposta de llei per reformar el reglament de la cambra baixa per impulsar l’ús d’un llenguatge inclusiu de gènere.
La iniciativa, impulsada pel PSOE i Sumar, preveu canvis com incloure la fórmula “diputades i diputats” al reglament del Congrés. “Les dones representen més de la meitat de la població i l’ús del masculí genèric en qualsevol mena de text, inclosos els de tipus legal, les col·loca en una posició d’insignificança“, argumenta el redactat de la proposta.
Així mateix, es recorda que altres institucions com la Unió Europea o l’Europarlament ja han fet passos en aquesta mateixa direcció. La votació ha tirat endavant amb 174 vots a favor i 169 en contra.