Confirmen la mort de l'exministra Fátima Báñez en l'accident ferroviari de Toledo

Báñez, de 59 anys, deixa marit i dos fills

29 d'octubre de 2026 a les 14:15h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El Partit Popular ha confirmat aquest dijous la mort de Fátima Báñez, de 59 anys, en l’accident ferroviari d’Urda, a la província de Toledo. L’exministra d’Ocupació i Seguretat Social i presidenta de la Fundació CEOE es trobava entre les persones que no havien pogut ser localitzades després de la col·lisió de dimecres. El portaveu del PP, Borja Sémper, ha comunicat el desenllaç.

Báñez es desplaçava a Sevilla per assistir al Dia de l’Empresa Andalusa, organitzat per la Confederació d’Empresaris d’Andalusia. La convocatòria es va suspendre després del sinistre. Dimarts havia participat a Gijón en una jornada de la patronal del metall Femetal, amb motiu del seu cinquantè aniversari.

SET ANYS AL CAPDAVANT DEL MINISTERI D’OCUPACIÓ

Báñez va dirigir el Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social entre el desembre del 2011 i el juny del 2018, durant els governs de Mariano Rajoy. Va ser la primera dona a ocupar aquesta cartera i una de les responsables de la política econòmica del PP durant la crisi. També va ser una de les artífexs de la darrera reforma laboral.

La seva gestió va quedar marcada per la reforma laboral del 2012, que va provocar una forta contestació sindical. També va assumir temporalment les funcions del Ministeri de Sanitat el 2016.

Diputada al Congrés entre el 2000 i el 2019, va deixar la política per incorporar-se al sector privat. Des del juliol del 2020 presidia la Fundació CEOE i havia exercit responsabilitats en consells d’administració de Rovi i de societats del grup Iberdrola.

EL BALANÇ DE L’ACCIDENT ARRIBA ALS 69 MORTS

El president de Castella-la Manxa, Emiliano García-Page, ha elevat aquest dijous a 69 les víctimes mortals del xoc. Dels 110 ferits ingressats als hospitals de la comunitat, 60 han rebut l’alta i 50 continuen hospitalitzats. 

El Govern espanyol ha decretat tres dies de dol oficial, del 29 al 31 d’octubre, per les víctimes de la tragèdia.

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual Garsaball
Veure biografia
El més llegit