Una coneguda cadena de roba a punt de fer fallida tanca més de 90 botigues

El pla de reestructuració també contempla una reducció de plantilla que afectarà el 28% dels treballadors

08 d'octubre de 2025 a les 14:05h

La marca de moda Inside, propietat del grup Liwe Española, travessa un dels moments més complicats de la seva trajectòria. L’empresa, coneguda per la seva àmplia presència en carrers comercials i centres comercials, s’ha vist obligada a tancar 91 establiments a Espanya durant el 2025, l’equivalent al 27% de la seva xarxa inicial.

El fort descens de vendes ha precipitat la situació. Inside havia començat l’any amb més de 330 punts de venda, però la caiguda de facturació ha provocat un degoteig constant de tancaments: 40 locals durant el primer semestre, i el doble d’aquesta xifra en els tres mesos següents.

Un negoci en risc de viabilitat

Les xifres confirmen la magnitud de la crisi. El 2024, la companyia va registrar una reducció de 42,4 milions d’euros en la facturació, un 15,5% menys que l’any anterior, mentre que les pèrdues netes van ascendir a 18,3 milions, nou vegades més que en exercicis previs. Els marges comercials s’han deteriorat i els costos s’han disparat arran del procés de reestructuració i el tancament de botigues.

Aquesta situació ha portat Liwe Española a acollir-se al preconcurs de creditors, amb l’objectiu de renegociar amb la banca un deute superior als 57 milions d’euros. El grup treballa en un pla de refinançament i reducció d’estructura que inclou l’optimització del seu model de negoci i el tancament d’establiments menys rendibles, mentre aposta per reformar les botigues prioritàries i ajustar el catàleg de productes a les noves tendències de consum.

Un ERO per reduir costos sense afectar les botigues

El pla de reestructuració també contempla una reducció de plantilla. Inside ha posat en marxa un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que afectarà el 28% dels treballadors de les oficines i del centre logístic, és a dir, més de 40 empleats.

De moment, no es preveuen acomiadaments en els punts de venda, ja que la companyia busca preservar l’activitat comercial i garantir la viabilitat del negoci a mitjà termini. La previsió és que, amb aquests ajustos, Inside pugui recuperar la rendibilitat el 2026.

Canvis estratègics i nova direcció

Per intentar revertir la situació, la firma ha iniciat una renovació de la seva direcció. S’han incorporat perfils amb experiència en digitalització i gestió del producte, com Esther Arribas, procedent d’Inditex, que s’ha fet càrrec de la direcció de producte. L’empresa preveu ampliar l’equip amb nous professionals per reforçar aquesta transformació.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit