Les Unitats de Recerca de Seguretat Viària del Sector de Trànsit de la Guàrdia Civil al País Valencià (GIAT), en col·laboració amb les Prefectures Provincials de Trànsit i la Conselleria de la Generalitat Valenciana, han detingut cinc persones per conduir un vehicle sense permís per pèrdua de punts en fer-ne l'examen de recuperació.
Segons ha informat l'Institut Armat en un comunicat, juntament amb aquestes tres persones, el segon quadrimestre d'any se n'han detingut cinc més per presumptament fer la prova teòrica del carnet després de suplantar la identitat d'altres.
Això ha tingut lloc a les seus d'exàmens d'obtenció del permís de conduir de les tres Prefectures de Trànsit valencianes, així com a les aules d'exàmens de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori (Servei Territorial de Transport) per a l'obtenció del CAP.
A la província de València es van controlar vuit persones fent ús de dispositius electrònics per copiar en els esmentats exàmens --dos per a l'obtenció de permís de conduir i vuit a la prova CAP--; a la província d'Alacant es van controlar cinc persones fent ús de dispositius electrònics per copiar i van investigar cinc persones per delicte contra la seguretat viària i, a la província de Castelló, es van controlar cinc persones fent ús de dispositius electrònics per copiar i van investigar tres persones per delicte de falsedat documental.

Aquests delictes porten aparellades penes de presó de sis mesos a tres anys i multa de sis a dotze mesos i penes de presó de tres a sis mesos o multa de 12 a 24 mesos o feines en benefici de la comunitat de 31 a 90 dies, respectivament.
També, durant el mateix període de temps, han estat detectades 19 persones amb dispositius electrònics ocults per copiar en la realització de les proves.
Aquesta conducta es troba tipificada com a infracció molt greu de la Llei de seguretat viària (article 77), per utilitzar dispositius d'intercomunicació no autoritzats reglamentàriament en proves per a l'obtenció i la recuperació de permisos de conduir, sancionant l'infractor amb 500 euros de multa i la impossibilitat de presentar-se a nou examen en un termini de sis mesos.