Dues persones han resultat ferides i un treballador resta atrapat entre les runes després de l’esfondrament que ha patit aquest matí l’escola ‘Adoratrices’ de Logronyo. L’edifici, que estava en obres, s’ha esfondrat aquest dimarts al voltant de tres quarts de deu del matí, quan un fort estrèpit ha alertat els veïns del carrer Juan XXIII del centre de la capital de La Rioja.
Una de les façanes interiors del pati de l’escola s’ha esfondrat, cosa que ha causat tres ferits, un d’ells atrapat sota la runa i en aquests moments se l’està buscant amb gossos de la patrulla canina de la Policia Nacional.
CERCA SOTA LA RUNA
El regidor d’Interior de Logronyo, Francisco Iglesias, ha explicat que la persona que està atrapada es troba en una zona de difícil accés i s’estan fent tots els esforços per rescatar-la, “esperem que amb vida”.
Es treballa en el desenrunament manual i amb la màxima cura i s’utilitzen gossos experts en la localització de persones a més de drons i càmeres tèrmiques. La gran quantitat de runa que ha generat l’ensulsida de l’edifici, però, obligarà a retirar les parts més voluminoses amb maquinària pesant, sota la supervisió d’experts.
SE’N DESCONEIXEN LES CAUSES
Els dos obrers ferits han estat evacuats amb vida a l’Hospital San Pedro de Logronyo, sense que encara es conegui l’abast de les seves lesions. Són treballadors de l’obra que es fa en aquest col·legi. De moment es desconeix què ha provocat aquest l’esfondrament.
De resultes de l’esfondrament hi ha hagut una fuita de gas, que ja ha pogut ser reparada. La zona es manté acordonada i s’hi han traslladat ambulàncies, bombers, Policia Local i Nacional, SOS Rioja i Creu Roja, entre altres recursos; així com l’alcalde de Logronyo, Conrado Escobar.