Un home ha quedat absolt d’un delicte continuat d’agressió sexual a la seva neta, una nena de 9 anys, i d’un altre delicte d’agressió sexual a una amiga de la petita, de la mateixa edat.
La Fiscalia demanava 24 anys de presó en total per a l’acusat per delicte continuat d’agressió sexual amb introducció de membres corporals a la seva neta entre els anys 2019 i 2023; i per un delicte d’agressió sexual a una altra nena, amiga de la seva neta, en una ocasió.
Els fets haurien succeït de forma continuada entre l’any 2019 i el 2023, mentre l’acusat es quedava sol amb la seva neta, que tenia 9 anys quan van començar els fets, a casa seva a Valladolid.
L’home va inventar-se un joc que anomenava “pilla cuca” que aprofitava per tocar els genitals de la nena, primer per sobre de la roba i després també per l’interior. Aprofitava per introduir-li els dits a la vagina i fins i tot li llepava els genitals amb la llengua. Es tracta d’un comportament que hauria repetit diversos cops al llarg dels anys. Per aquest delicte, els pares de la nena demanaven una pena de 18 anys de presó.
El 18 de juliol del 2023, mentre l’home passejava el seu gos pel parc, la seva neta i una amiga seva —ja, amb 13 anys— van apropar-se amb l’excusa d’acaronar el gos i l’home va proposar jugar al “pilla pilla” i al “pilla cuca” amb, segons la Fiscalia, la intenció de “satisfer els seus libidinosos desitjos”. Per aquesta ocasió, la família de l’amiga de la nena demanava 6 anys de presó.
A més, la Fiscalia demanava també una ordre d’allunyament respecte de les dues víctimes, la seva inhabilitació i 15 anys més de llibertat vigilada. A això se sumaria una indemnització, en concepte de responsabilitat civil, de 25.000 € a la seva neta i de 7.000 € per a l’altra menor.
L’Audiència absol l’home per falta de proves
L’Audiència de Valladolid, que ha celebrat el judici contra aquest home, ha absolt l’home perquè “les proves practicades en el judici oral no han permès arribar a un convenciment ple dels fets que han estat objecte d’acusació, creant un profund dubte en l’ànim del Tribunal”. És a dir, no existeixen proves contundents contra l’home, més enllà dels relats de les dues menors.