Uns 2.000 dels 72.000 migrants que van entrar a Ceuta segueixen a la ciutat

Les entrades irregulars a Ceuta s’han detingut completament segons el ministre de l’Interior, que xifra en 75 els morts a la frontera amb el Marroc

04 d'agost de 2026 a les 21:55h

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha informat aquest dimarts que encara hi ha uns 2.000 migrants dels aproximadament 72.000 que van arribar irregularment a Ceuta la setmana passada que romanen a la ciutat autònoma. Aquesta dada es va donar a conèixer durant una roda de premsa posterior a una reunió telemàtica amb els seus homòlegs europeus.

A més, Marlaska va assegurar que "les entrades s’han aturat completament", indicant així que no s’ha registrat cap nova arribada massiva després del pic inicial.

Xifra de víctimes i situació actual

En relació amb les pèrdues humanes causades per aquesta crisi fronterera, el ministre va estimar en 75 el nombre de morts durant els darrers dies al límit amb el Marroc, qualificat com una "tragèdia insoportable".

Diumenge passat, les autoritats marroquines van comunicar la localització d’onze cossos sense vida a les costes del seu país, fet que contribueix al balanç global d’aquesta emergència migratòria.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara
Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit