Rescaten una pastera amb 17 nois, un d'ells mort

La majoria dels ocupants de la pastera, que va quedar a la deriva , eren nois d’entre 17 i 19 anys

09 de maig de 2025 a les 08:19h

Un operatiu de rescat coordinat per salvament Marítim ha aconseguit posar fora de perill 17 persones a bord d'una pastera que es trobava a 42 milles de la costa de Xàbia (País Valencià).

Entre els rescatats hi havia un home mort, segons han informat fonts de Creu Roja al voltant de les 19 hores d'aquest dijous.

Els 17 tripulants rescatats són homes d'origen subsaharià, majoritàriament de Somàlia, i amb edats compreses entre els 15 i els 27 anys, encara que la majoria té entre 17 i 19 anys.

Creu Roja ha destacat que l'estat de salut dels joves és greu, amb símptomes evidents de deshidratacióferides i diverses Infeccions, a causa de les condicions extremes en què viatjaven.

L'equip de Resposta Immediata en Emergències (ERIE) de l'organització s'ha desplaçat al port d'Alacant per oferir atenció urgent als rescatats.

Segons el testimoni dels migrants, la pastera havia salpat des d'Algèria, i després de quedar-se a la deriva, van estar uns quants dies sense poder orientar-se. Alguns van relatar que la travessia va durar fins a 15 dies, amb dificultats extremes.

Aquest dramàtic succés ressalta una vegada més les perilloses condicions a què s'enfronten els migrants que intenten arribar a Europa des del nord d'Àfrica.

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual
Veure biografia
El més llegit