Les obres del metro obligaran a tallar el tram entre Verdaguer i Trinitat Nova de la línia 4 i el de Trinitat Nova a Casa de l'Aigua de l'L11 entre el 25 de juny i el 7 de setembre, un dia abans de l'inici del curs escolar. A l'L4, el servei es restablirà el 31 d'agost en el tram fins a Maragall, mentre que entre aquesta estació i Trinitat Nova el tall encara es mantindrà fins al 7 de setembre. Els treballs consistiran en la renovació de sis quilòmetres de via, on se substituirà el balast per formigó amb l'objectiu de reduir les incidències i les vibracions, i del sistema de senyalització. Com a transport alternatiu, TMB ha recomanat als usuaris agafar altres línies de metro, com l'L3 i l'L5, entre d'altres; i habilitarà busos.
La tinenta d'alcaldia d'Urbanisme, Mobilitat i Habitatge i presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que les obres de L'4 comportaran deixar fora de servei el tram entre Trinitat Nova i Casa de l'Aigua de l'L11. Per tot plegat, TMB ha previst iniciar una campanya "intensiva de comunicació" des d'avui mateix que s'allargarà durant totes les setmanes del tall mitjançant cartellera, xarxes socials i al voltant de 80 informadors a les mateixes estacions de metro, en especial als intercanviadors de Ciutadella Vila Olímpica, la Barceloneta, Urquinaona i passeig de Gràcia, tot i que no estar afectats per les obres.
Per una banda, els treballs de renovació els sis quilòmetres de via i la substitució del balast per formigó suposaran una inversió de 20 milions d'euros, mentre que els de senyalització uns 10 milions d'euros a càrrec de la Generalitat. En concret, s'instal·larà un nou aparell de via a Maragall i es posaran en servei nous enclavaments per incrementar la fiabilitat del servei a Trinitat Nova, Via Júlia, Girona i Maragall. Aquestes actuacions permetran una major flexibilitat en cas que els trens hagin de canviar de via per una incidència.