Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Damià Llaó: “A l’Ametlla som més que un municipi de costa”

Entrevistem a Damià Llaó, tècnic de turisme a l’Ametlla de Mar des de fa 30 anys. La funció que fa és administrar i gestionar les xarxes socials i esdeveniments turístics, on l’Ametlla com a municipi costaner té molta afluència de gent. A part volen desestacionalitzar el turisme, que no només sigui turisme d’estiu, organitzant d’esdeveniments durant tot l’any. Ens ho explica en aquesta entrevista a la Ciutat.

Quina és la seva feina del dia a dia?
La feina nostra és més en aquesta època de l’any, fins al juny podríem dir. És quan fem tota la promoció turística. Al juliol i l’agost la feina és de les companyes que estan d’atenció al públic, rebuda i assessorar els turistes. Ara gestionem molt les xarxes i la web. A Instagram som la destinació turística amb més seguidors, i això avui en dia és molt important. Fora d’internet és gestionar la premsa, mitjans de comunicació, fer esdeveniments… Intentar fer coses tot l’any és el més important.

Com va afectar el turisme a l’Ametlla a causa de la pandèmia?
Aquí la veritat que un cop va passar ens fa afectar positivament. Nosaltres tenim molt turisme de proximitat, gent que ve amb cotxe. Un cop la gent va poder sortir, el fet de ser de prop i venir amb cotxe feia que si havies de marxar perquè tancaven fronteres ho poguessis fer. Tenim molts km de costes llavors la gent es va sentir segura i la vam saber fidelitzar i molta gent d’aquesta continua venint perquè van descobrir el que tenien a prop de casa.

Que poden fer per desestacionalitzar el turisme?
Fem molts esdeveniments fora de l’època d’estiu els caps de setmana per desestacionalitzar la temporada. Alguns d’ells són les jornades de la Galera, de la tonyina roja, dels fideus rossejats… A part fem fires com la Fira del Mar. Col·laborem amb entitats amb relació a les festes del Corpus. Col·laborem també amb el sector privat de l’Ametlla, tenim diverses marques per a promocionar diferents empreses. Tenim també col·laboracions amb les tendes locals i els comerciants per a potenciar-lo.

El fet de difondre’s tant per les xarxes socials, no fa que el poble es massifiqui?
A temporada alta la costa està tota massificada, però com tenim aquesta costa tan gran amb petites cales, la gent s’escampa. Al moment de la pandèmia vam haver de posar agents cívics vigilant l’entrada de les platges, ara ja no. Les xarxes socials han anat molt bé, abans la publicitat era molt cara, llavors ens veiem amb dificultat per arribar a tothom. Ens ha permès invertir menys diners per a la promoció i arribar a molta més gent. Cuidem molt les xarxes penjant fotos cada dia i contestant tots els missatges.

Tema gastronomia, es treballa molt a l’Ametlla el fet de potenciar aquest tipus de turisme només gastronòmic?
Si, atrau molt aquest tema, el fet de tenir port pesquer és superimportant. Cada dia es pot anar al port a veure el que porten els pescadors, amb els restaurants que van a comprar a la llotja. A part de molts tipus de peix i marisc, un principal actiu és la Tonyina roja que a pocs llocs del món es pot trobar, amb la tonyina Ballfegó aquí al costat.

La setmana passada van celebrar les festes de la Candelera, venen molts visitants durant aquestes dates?
Si, hem rebut molta gent dels voltants, gent vinculada a l’Ametlla que els caps de setmana venen. Cada dia hi ha activitats, a la nit hi ha revetlles, i el dia principal que és el de la processó ve molta gent. Són dies que siguis o no del poble no t’ho pots perdre.

Algun atractiu que no estigui incorporat a l’oferta turística?
L’Ametlla és turístic, però no ha perdut l’essència de poble. Continuem sent vila marinera i el port és el principal al·licient, quedar-te mirant veient com entren i surten els vaixells per mi és increïble. A part de la gastronomia a l’estiu ve molta gent a fer activitats de submarinisme. Tenim també el Tunatour, banyar-se amb la tonyina roja del grup Ballfegó, que és una activitat única al món. A part d’altres activitats de costa, tenim el camí de ronda, nosaltres disposem de 20 km al nostre municipi. És fer exercici i gaudir de la natura, conèixer espais naturals amb zones sense construir, és un gran actiu.

En quina època comencen a rebre més turistes, setmana santa potser?
Si, els caps de setmana si fa bon temps, com comencem ara les jornades de la galera ja ve molta gent. Els restaurants que hi participen ja tinc constància que estaran plens. Aquí tenim molta segona residència i es comença a veure moviment. Fins a l’estiu, ara cada cap de setmana tenim activitats que serveixen per desestacionalitzar el turisme i la veritat que tenim molt d’èxit.

Estan treballant d’alguna manera especial per a millorar l’efecte del canvi climàtic?
Ara ens estem acollint als ajuts del Next Generation, que enguany estan adreçats a les diverses destinacions de costa. Estem desenvolupant un projecte de protecció de les platges, del camí de ronda per a futures accions. La primera línia de mar pot ser una de les zones més afectades per aquest canvi climàtic, per la pujada del nivell del mar, per possibles temporals de llevant… Estem també assessorant empreses privades, allotjaments, perquè s’adaptin a les noves normatives de sostenibilitat.

Tenen bones previsions per aquesta temporada?

Si, ara que ja podríem dir que hem tornat a la total normalitat, tenim moltes ganes de què la gent vingui a gaudir del nostre poble. La gent d’aquí es mereix després del que s’ha patit, que vingui gent de fora a conèixer, menjar i banyar-se a les nostres platges. Som més que un municipi de costa i la gent ho ha de veure.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Detenen 2 persones per cultivar 193 plantes de marihuana a l’Alta Ribagorça

Notícia següent

Entren a casa seva per error en la macrooperació antidroga de Vilafranca

Notícies relacionades